Regia:Joel Coen, Ethan Coen
Roluri principale:Tommy Lee Jones, Javier Bardem, Josh Brolin
Gen:Aventuri, Dramă, Thriller, Război
Durata:122
Producător:Paramount Classics
Premiera în România:29.02.2008

Tăcerea nu a fost niciodată atât de chinuitoare ca în acest film al fraților Coen, bazat pe un roman din 2003 al autorului premiat cu Pulitzer Cormac McCarthy. "Nu există țară pentru bătrâni" este un fascinant și bogat în detalii thriller, amplasat la granița de sud-vest a Texasului prin anii 1980. Într-o zi în care se afla la vânătoare, modestul și muncitorul sudor, veteran din Vietnam, Llewelyn Moss (Josh Brolin) dă peste mai multe mașini abandonate, și oameni morți lângă ele, se pare victime ale unei afaceri cu droguri care s-a sfârșit prost. El lasă drogurile dar ia servieta plină cu milioane de dolari și se întoarce acasă la iubita lui soție, Carla Jean (Kelly MacDonald).

Faptul că are banii îl face ținta lui Anton Chigurh (Javier Bardem), care lucrează pentru traficanții de droguri, un ucigaș psihopat cu sânge rece, ce nu are nici o remușcare să anihileze pe oricine îi stă în cale. Singura șansă pe care o poate avea o victimă stă în datul cu banul, emblematic pentru tema lui McCarthy privind rolul întâmplării în destinul uman. Datul cu banul este prezentat cu efecte înfiorătoare într-o scenă între Chigurh și un bătrân comerciant, în care sentimentul amenințării tăcute este palpabil. Llewelyn știe că trebuie să părăsească orașul, așa că o trimite pe neîncrezătoarea Carla Jean la mama ei, în Odessa, și fuge cu banii, cu Chigurh aflat nemilos pe urmele lui. Între timp, Ed Tom Bell (Tommy Lee Jones), un șerif care încearcă să facă tot posibilul pentru a face față unui nou tip de violență într-o lume în rapidă schimbare, îi urmărește pe amândoi pentru a împiedica o tragedie.

Co-regizorii și scenariștii Joel și Ethan Coen creează o atmosferă de tensiune aproape insuportabilă, într-un cadru dureros de pustiu. Personajele principale sunt interpretate în mod strălucit, dar la fel joacă și ceilalți membri ai distribuției, între care se numără Woody Harrelson în rolul lui Carson Wells, un vânător de recompense aflat de asemenea pe urma banilor, și Tess Harper ca soția lui Bell, Loretta. Filmul este plin de tema luptei dintre bine și rău, a tentației, onoarei și sacrificiului. Violența, deși uneori extrem de brutală și sângeroasă, este prezentată în principal doar pentru a arăta că Chigurh nu se dă înapoi de la nimic, și faptele lui nu sunt înfățișate direct. Și în ciuda evenimentelor șocante, scenariul nu este lipsit de o anumită doză de umor sec. Suspansul intens - și violența periodică - nu este pentru cei slabi de inimă, dar acest film este excelent și complex din punct de vedere moral.

Filmul conține violență puternică și mai multe ucideri cu sânge, ocazional limbaj vulgar și necizelat, și scurtă nuditate parțială. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.