Regia:Gregory Hoblit
Roluri principale:Diane Lane, Colin Hanks
Gen:Horror, Thriller
Durata:100
Producător:Lakeshore Entertainment
Premiera în România:22.02.2008

"Crime online" este un sumbru thriller despre un ucigaș care își torturează victimele în direct pe internet, folosindu-se de situl KillsWithMe.com. Prima sa victimă poartă aceste cuvinte scrijelite pe piept. Este însă doar prima. Iar situl este astfel făcut încât cu fiecare vizită primită din partea internauților dornici de senzații tari, victima este mai aproape de moarte. Agentul FBI dedicat cybercrimelor, Jennifer Marsh (Diane Lane), primește sarcina de a-l identifica și prinde pe criminal.

Marsh este văduvă (soțul ei, agent de asemenea, a fost ucis în timpul serviciului), iar în aer plutește amenințător spectrul ideii că dulcea ei fetiță, Annie (Perla Haney-Jardine), și mama ei în vârstă, Stella (Mary Beth Hurt), ar putea păți ceva. Frica devine mai plauzibilă după ce aflăm că ucigașul își are reședința, asemenea echipei FBI, în Portland, Oregon, și pare a avea ceva personal cu cei care îl urmăresc. În sine este vorba de un film polițist, în care din păcate identitatea criminalului ne este prea rapid revelată. Iar finalul - care ne descoperă și motivațiile ucigașului - amintește de multe filme din acest gen.

Este genul de film în care te temi tot timpul pentru ce e mai rău. Sunt unele scene înfricoșătoare iar scenele de tortură sunt dure (pentru unii motiv suficient pentru a evita filmul), dar filmările sunt destul de scurte. Pe de altă parte, jocul actoricesc bun al Lanei, dar și al lui Billy Burke și Colin Hanks (fiul lui Tom Hanks) în rolul detectivilor Eric Box și Griffin Dowd, ridică puțin nivelul filmului. Există și unele comentarii sociale.

Filmul conține scene scurte dar foarte violente, unele blasfemii și limbaj necizelat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.