Meet the Spartans

Regia:Jason Friedberg, Aaron Seltzer
Roluri principale:Carmen Electra, Kevin Sorbo
Durata:84
Producător:New Regency Pictures
Premiera în România:22.02.2008

"Întâlnire cu spartanii" este o parohie după filmul "300" din 2007 ce caută să își câștige audiența satirizând orice, de la "American Idol" la Gatorade. Dar astfel de abordări sunt mereu copilăroase și cel mai adesea șchioapătă în loc să meargă. Povestea le va fi familiară celor care au văzut filmul lui Zack Snyder: Leonidas (Sean Maguire), regele Spartei, și-a găsit partenera de viață în regina Margot (Carmen Electra), și totul pare a merge bine. Problemele apar atunci când Xerxes (Ken Daitian), conducătorul agresiv al Persiei, își trimite emisarii cerând Spartei să se predea. Dacă refuză, persanul amenință cu anihilarea orașului. Deși sunt depășiți numeroc, Leonidas e hotărât să reziste, selectând o armată de luptători curajoși.

În locul tradiționalei bătălii, confruntarea între cei doi regi ia forma unui concurs de insulte ("Mama ta e atât de grasă..."), a unei competiții de dans și altele. Referințele la lumea pop sunt din plin, de la Britney Spears tunzându-se la zero, la Lindsay Lohan ieșind dintr-o clinică de reabilitare. Filmul regizorilor Jason Friedberg și Aaron Seltzer nu are nici bun simț și nici coerență. Umorul adevărat este în cantități prea mici pentru un film de lung metraj. Întâlnirea cu spartanii nu este astfel foarte reușită.

Filmul conține nuditate parțială, multe expresii necizelate, umor sexual. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.