Regia:Tony Gilroy
Roluri principale:George Clooney, Tilda Swinton
Gen:Dramă, Thriller
Durata:119
Producător:Castle Rock Entertainment
Premiera în România:22.02.2008

"Michael Clayton" este un film în care lucrurile se desfășoară rapid iar jocul actoricesc este la înălțime, prezentând doar câteva zile din viața complicată a celui care dă îi titlul, cu toate acestea reușind să ofere o acțiune intrigantă și plină de suspans, morală și psihologică deopotrivă. Michael Clayton (George Clooney) este cel care rezolvă problemele pentru "Kenner, Bach & Ledeen", o firmă de avocatură condusă de Marty Bach (Sydney Pollack). Astfel el este obișnuit să rezolve problemele altora, de la fugă de la locul accidentului la furt din magazine.

Problema lui Clayton este acum Arthur Edens (Tom Wilkinson), care dispare în timpul unei depoziții vitale. E vorba de un proces de milioane de dolari împotriva unei companii agrochimice. Când "recuperarea" lui Edens se demonstrează a fi de fapt urmărirea unui trădător al cauzei, Karen Crowder (Tilda Swinton) îi spune categoric lui Clayton că trebuie să apeleze la orice metode ar ști, dar să îl aducă înapoi. Cum Edens stăpânește bine dreptul, nu va fi o sarcină ușoară. Presiune suplimentară adaugă faptul că Clayton are o datorie de plătit, iar singura șansă să acopere suma este să primească un "bonus" substanțial de la firmă. Aceasta se va întâmpla doar dacă reușește să ajungă la Edens.

Fanii trilogiei cu Jason Bourne nu vor fi surprinși să vadă că scenaristul seriei, Tony Gilroy, își face aici debutul de regizor, cu un film captivant, la care i-a scris scenariul. La fel de lăudabile sunt prestațiile lui Clooney, care a fost și producător al filmului; similar Pollack și Swinton. Toată distribuția este superbă, dar filmul în cele din urmă e dus de Wilkinson. De la monologul de la început, personajul său, care balansează între inteligență și nebunie, își pune o întrebare esențială: este el, sau sistemul împotriva căruia s-a răsculat, cel care a înnebunit? Pe parcurs sunt atinse diverse probleme, precum corupția, îmbogățirea, respectarea obligațiilor.

Filmul conține mult limbaj necizelat, blasfemii și nuditate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.