Delirious

Regia:Tom DiCillo
Roluri principale:Michael Pitt, Steve Buscemi
Durata:107
Producător:HanWay Films
Premiera în România:15.02.2008

"Faimă și bani" spune povestea unei prietenii neverosimile puse la încercare și chiar aproape distrusă de o poveste romantică și mai neverosimilă. Combinația de realism întunecat cu optimism nestingherit este însă în cele din urmă neconvingătoare. În centrul poveștii se află Toby Grace (Michael Pitt), un tânăr fără casă a cărui maniere îl fac plăcut aproape oricui îl întâlnește. Așa se întâmplă și cu Les Galantine (Steve Buscemi), un nemilos "paparazzo" care îl ia la el acasă pe Toby și îi devine prieten și mentor.

Les trăiește vânând vulnerabilitățile persoanelor faimoase și Toby - o vreme cel puțin - este încântat să facă la fel. Conflictele între cei doi apar însă atunci când Toby începe să depășească granița dintre obscuritate și celebritate. Pășește în această direcție atunci când are ocazia să o întâlnească pe diva muzicii pop K'Harma Leeds (Alison Lohman), o tânără de care i-a plăcut de mult timp. Din fericire pentru Toby, și ea pare prinsă de farmecul lui, ca toți ceilalți, iar romanța dintre cei doi se înfiripă rapid. Lucrurile devin confuze pentru Les, care, în ciuda insistenței lui că cei bogați și faimoși sunt asemenea tuturor celorlalți, are de făcut față tranziției de la periferie spre interiorul acelei lumi.

Jocul actoricesc este bun. Nimeni la urma urmei nu poate juca mai bine o viață josnică decât Buscemi, în timp ce Pitt dă inocență personajului său. Scenariul are de asemenea punctele lui bune, în special când disecă anumite aspecte ale industriei muzicale contemporane. Dar tonul filmului variază deranjant de la cinism la o indulgență ireală. Valorile promovate sunt de asemenea pe alocuri problematice.

Filmul conține expresii vulgare, umor nepotrivit, nuditate, relații sexuale între persoane necăsătorite. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.