Roluri principale:Patrick Dempsey, Amy Adams
Gen:Aventuri, Animație, Comedie, Familie, Fantastic, Muzical, Romantic
Durata:107
Rating:A-I (AP)
Producător:Walt Disney Feature Animation
Premiera în România:15.02.2008

În încântătorul musical "Magie în Manhattan", Disney ia principiile magice din desenele animate și le introduce într-un film tradițional, cu actori în carne și oase. Filmul conține referințe la povești clasice precum Albă ca Zăpada, Cenușăreasa și Frumoasa adormită, cu ironie dar fără să le distrugă farmecul. Eroina principală este Giselle (Amy Adams), care cade, literalmente, din desenul animat în Manhattan-ul de astăzi - urmată apoi de pretendentul la mâna ei, prințul Edward (James Marsden) - îndrăgostindu-se în lumea reală de un avocat divorțat, Robert (Patrick Dempsey din "Anatomia lui Grey ").

Reaua regină Narissa (Susan Sarandon), care își poate pierde tronul dacă Edward se căsătorește, este cea care a provocat venirea prințesei în lumea noastră. Ea vine printr-o gaură de canalizare, fiind salvată de pe stradă de Robert, tatăl unei fetițe de șase ani, Morgan (Rachel Covey). După bombasticul și cavalerescul Edward în Manhattan sosește și lacheul Narissei, Nathaniel (Timothy Spall), înarmat cu mere otrăvite pentru a se asigura că Giselle părăsește peisajul. Deși Robert este pe punctul de a o cere de soție pe prietena sa, Nancy (Idina Menzel), înfățișarea Gisellei îl cucerește, după ce mai întâi încearcă să îi astâmpere visele romantice.

Regizorul Kevin Lima și echipa sa au realizat filmul cu afecțiune și inteligență. Efectele vizuale sunt bune, umorul nu este expirat și în Central Park vom avea o scenă ce amintește de era musical-urilor și de paradele tematice. Filmul beneficiază și de cântece originale interpretate de Alan Menken și Stephen Schwartz. Cândva de acest film se va aminti ca cel care a lansat-o pe Amy Adams. Pentru unii poate mai drag decât Amy le va fi Pip, singurul animal "umanizat" din film. Iar scena când vietățile curăță apartamentul lui Robert va deveni instantaneu o scenă clasică. Pentru cei dornici de acțiune, există și un dragon care se urcă - a la King Kong - pe o clădire, dând ocazia unei inversiuni: el are nevoie de ea pentru a fi salvat.

Filmul conține câteva scene înfricoșătoare, unele aluzii sexuale și umor mai deplasat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.