Regia:Matt Reeves
Roluri principale:Blake Lively, Mike Vogel
Gen:Acțiune, Dramă, SF, Thriller
Durata:84
Producător:Bad Robot
Premiera în România:15.02.2008

"Proiect: Vrăjitoarea" plus "Ziua Independenței" și un Godzilla terifiant descriu destul de bine filmul "Monstrul". Reușita rearanjare a unor elemente familiare oferă un eficient exercițiu de horror. Rob Hawkins (Michael Stahl-David) este un tânăr din New York care a primit o slujbă bună în Japonia. La petrecerea de adio, organizată de fratele lui, Jason (Mike Vogel), participă și prietena acestuia, Lily Ford (Jessica Lucas), tăcuta Marlena Diamond (Lizzy Caplan) și tânăra care îi trezește interesul lui Rob, Beth McIntyre (Odette Yustman). Mai participă și trăncănitorul Hudson "Hud" Platt (T.J. Miller), care filmează petrecerea și discursurilor de adio ale prietenilor lui Rob.

Dar deodată se aud o serie de explozii. Posturile de televiziune vorbesc despre un posibil cutremur, dar realitatea depășește imaginația: un monstru violent de proporții gigantice a invadat Manhattan-ul și îl face bucățele. Cum rutele de evacuare se închid rapid, Rob se angajează să nu plece din oraș până nu o salvează pe Beth. Împreună cu Lily, Marlena și Hud încearcă să ajungă în zona casei lui Beth printr-un tunel subteran. Doar că sub pământ nu e mai multă liniște decât deasupra, pentru că vor întâlni niște "monstruleți". Filmul regizorului Matt Reeves combină inteligent filmările unor camere manuale cu filmări ample ale orașului. În plus beneficiază și de personaje credibile și un scenariu bogat în umor sec.

Filmul conține imagini cu răniți, două înjurături, limbaj necizelat și referințe sexuale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.