Atonement

Regia:Joe Wright
Roluri principale:Keira Knightley, James McAvoy
Durata:130
Producător:Working Title Films
Premiera în România:15.02.2008

"Remușcare" este emoționanta poveste de iubire din timpul celui de-al doilea război mondial dintre Cecilia Tallis (Keira Knightley), o tânără britanică bogată, și Robbie Turner (James McAvoy), un tânăr din clasa muncitoare, care o iubește din copilărie. Când începe povestea, Robbie, fiul menajerei (Brenda Blethyn) lui Tallis, este pe punctul de a se decide să urmeze medicina. Tatăl lui Cecilia i-a finanțat educația. Robbie și Cecilia au o relație cu urcușuri și coborâșuri. După o ceartă, Robbie se decide să îi scrie un bilet prin care să își exprime părerea de rău, dar după ce l-a predat lui Briony (Saorise Ronan), sora de 13 ani a Ceciliei, își dă seama că în plic a pus din greșeală o notă intermediară în care pusese o expresie sexuală necizelată.

Precocea Briony citește nota înainte să o dea surorii ei și ceea ce citește o aruncă în confuzie. Între timp Robbie își explică greșeala, iar Cecilia îi acceptă scuzele și cei doi își declară fățiș îndelungata dar secreta iubire, totul încheindu-se cu o întâlnire pasională (amândoi însă îmbrăcați) în bibliotecă. Briony îi vede, dar ceea ce vede e deformat de confuzia din capul ei. La cina care urmează lucrurile par a pușca, Briony dorind să îi demaște, dar ceva se întâmplă. Lola, prietena lui Briony, este atacată de un bărbat care fuge. Briony o întreabă dacă nu a fost cumva Robbie - deși nu era clar el - iar Lola înspăimântată merge pe această pistă. Robbie este arestat și trimis la închisoare. După câțiva ani îl găsim ca soldat în Franța - a avut de ales între închisoare și înrolare - iar Cecilia lucrează ca soră medicală în Londra. Cei doi se întâlnesc și speră ca după război să fie din nou împreună. Dar angajamentul lui Robbie de a se întoarce la ea e întrerupt când batalionul lui se oprește la Dunkirk.

A spune mai multe ar însemna să stricăm surpriza vizionării, dar vom spune că acțiunea o va include și pe Briony mare (acum interpretată de Romola Garai), care a ajuns de asemenea soră medicală. Regizorul Joe Wright, lucrând pe adaptarea lui Christopher Hampton după romanul lui Ian McEwan, înfățișează cu credibilitate o poveste neobișnuită de trădare, iubire, iertare și răscumpărare, una cu schimbări surprinzătoare de situație. Remușcarea lui Briony nu este cea pe care spectatorii o așteaptă. McAvoy și Knightley oferă scene tandre ce amintesc de filmul "Întâlnire scurtă", iar Garai îngrijind un soldat francez rănit oferă unul dintre momentele cele mai bune din film.

Filmul conține o întâlnire sexuală, un abuz neexplicit asupra unei minore, înjurături, imagini de război și expresii necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.