Regia:Jason Reitman
Roluri principale:Jennifer Garner, Ellen Page
Gen:Comedie, Dramă
Durata:96
Producător:Fox Searchlight Pictures
Premiera în România:08.02.2008

"Juno" este o inteligentă, hazlie și în cele din urmă emoționantă comedie-dramă cu un puternic mesaj pro-life. Juno (excelent interpretată de Ellen Page) este o adolescentă de 16 ani care descoperă că este însărcinată după ce l-a sedus oarecum pe timidul ei coleg de clasă Paulie (Michael Cera). După ce își ia un test de sarcină de la farmacie (aici este o scenă destul de dezagreabilă cu înfumuratul farmacist interpretat de Rainn Wilson) și află că este însărcinată, se decide să avorteze. Dar este atât de neplăcut impresionată de indiferența clinicii de avorturi încât se hotărăște categoric să nu o mai facă, și își promite copilașul care se va naște unui cuplu din înalta societate care nu poate avea copii, Mark (Jason Bateman) și Vanessa (Jennifer Garner), care își doresc să adopte și au dat un anunț într-un ziar local.

Complicațiile apar atunci când află că mariajul dintre Mark și Vanessa nu este chiar atât de trainic, și deși Vanessa își dorește cu disperare un copil, compozitorul Mark - cu care Juno leagă o relație platonică pornind de la admirația lor comună pentru anumite trupe de rock și filme de groază - nu simte la fel. Juno este înspăimântată să afle că Mark se gândește să divorțeze de Vanessa, și îl imploră să nu o facă. În același timp, Juno își dă seama că sentimentele ei pentru Paulie sunt în continuare puternice. Toate acestea conduc la o desfășurare oarecum surprinzătoare a acțiunii, corectă din punct de vedere moral.

Interpretările sunt de calitate, inclusiv cele ale lui J.K. Simmons și Allison Janney în rolurile tatălui și mamei vitrege ai fetei - care o sprijină mult și în mod surprinzător nu o judecă. Uimirea lui Garner când află că bebelușul "ei" a mișcat pentru prima oară, în timp ce îngenunchează și vorbește cu pântecele lui Juno, este un special moment magic. Din păcate, scenariul ironic al lui Diablo Cody conține un nivel ridicat de înjurături la eroina lui principală, dar miezul dulce și plin de sentimente al filmului prevalează asupra acestui aspect.

Filmul conține limbaj necizelat, vulgar și înjurături, o remarcă lipsită de respect, sugerarea unei relații premaritale la adolescenți cu nuditate parțială, sarcină în afara căsătoriei, discuții pe teme sexuale și divorț. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.