Regia:Tim Burton
Roluri principale:Johnny Depp, Helena Bonham Carter
Gen:Crimă, Film noir, Muzical, Thriller
Durata:116
Producător:DreamWorks SKG
Premiera în România:01.02.2008

Cu siguranță nu este pentru cei slabi de inimă, dar altfel "Sweeney Todd: Bărbierul diabolic din Fleet Street" este o adaptare excelentă a muzicalului de pe Broadway din 1979 al compozitorului-textier Stephen Sondheim. Muzicalul s-a bazat pe o piesă din 1973 a lui Christopher Bond, care repovestea legenda din epoca victoriană despre bărbierul înnebunit Benjamin Barker (un Johnny Depp interpretând intens și cântând surprinzător de bine) hotărât să se răzbune pe desfrânatul judecător Turpin (Alan Rickman), care în urmă cu câțiva ani l-a închis pe nedrept, despărțindu-l de soția lui, Lucy (Laura Michelle Kelly), și de fetița lui, Joanna.

Întorcându-se după 15 ani de prizonierat în Australia, avându-l alături pe tânărul marinar Anthony (Jamie Campbell Bower), el află că Turpin și acolitul lui, Bamford (Timothy Spall), sunt încă la putere, și că Joanna (Jayne Wisner), acum mare, este sub tutela judecătorului și urmează să se căsătorească cu el. Schimbându-și numele în Sweeney Todd, își deschide un salon de bărbierit deasupra magazinului cu produse de brutărie al doamnei Lovett (Helena Bonham Carter), care l-a iubit întotdeauna pe Barker/Todd. Între timp, Anthony o spionează pe Joanna stând, practic ca o prizonieră, la fereastra casei lui Turpin, și se îndrăgostește pe loc. Dar Turpin îl vede pe Anthony, pune să fie bătut și îi ordonă să nu se mai întoarcă vreodată.

Mai târziu, Turpin vine la salonul lui Todd pentru un bărbierit - și acesta, cu lama în mână, aproape că are șansa de a se răzbuna - dar Anthony dă năvală cu vestea planului lui de a fugi cu Joanna. Când un bărbier rival, italianul Adolfo Pirelli (Sacha Baron Cohen), dezvăluie faptul că cunoaște adevărata identitate a lui Todd și îl șantajează, Todd îi taie acestuia gâtul, dându-i doamnei Lovett ideea de a-l coace pe Pirelli - și pe victimele care vor urma - în plăcintele ei. Scenariul lui John Logan reușește să fie remarcabil de fidel spectacolului. Cântecele lui Sondheim sunt bine interpretate. Regizorul Tim Burton reușește să creeze o atmosferă de tensiune aproape insuportabilă.

Distribuția este remarcabilă. Pe lângă interpretarea plină de pasiune de către Depp a personajului principal nebun, Bonham Carter oferă un personaj unic, mult diferit de originalul rolului, interpretat de Angela Lansbury. În reprezentările pe scenă ale producției "Sweeney Todd", vărsarea de sânge este doar sugerată. Aici sângele este arătat - și încă cum! Aceste scene stilizate dar înfricoșătoare, deși scurte, sunt motivul principal pentru care mulți nu vor dori să vadă filmul. Răzbunarea, desigur, este departe de a fi o virtute creștină, dar fiecare primește la sfârșit desertul pe care îl merită (și nu ne referim la plăcintele doamnei Lovett).

Filmul conține vărsări de sânge scurte dar înfricoșătoare și mărunțirea cărnii omenești, canibalism sugerat, limbaj vulgar și necizelat, lipsă de respect în versuri și consum de alcool la vârstă minoră. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.