Regia:Joby Harold
Roluri principale:Jessica Alba, Hayden Christensen
Gen:Dramă, Thriller
Durata:84
Producător:GreeneStreet Films
Premiera în România:11.01.2008

"Sub anestezie" este un thriller care combină infracțiunile medicale, iubirea și mamele super-posesive. Cei care vor fi în curând supuși unei operații, nu trebuie să se teamă, căci ceea ce se prezintă în film nu este foarte plauzibil. Cu toate acestea, el reușește să ne surprindă, în special prin finalul optimist și care face dreptate. În plus, nu există pericolul de a adormi și noi. Scenaristul-regizor Joby Harold își construiește povestea pe un fenomen rar în care pacienții sub anestezie generală sunt conștienți și pot simți durerea, dar nu pot să se miște sau să comunice. Potrivit textului afișat la începutul filmului, acest fenomen se întâmplă în cazul unui mic procent din cei 21 de milioane de oameni anesteziați în fiecare an. Tânărul miliardar Clay Beresford (Hayden Christensen) este unul dintre ei.

Priceput în afaceri dar frustrat din punct de vedere emoțional, Clay conduce firma din Manhattan a familiei sale și este împărțit între mama lui extrem de posesivă, Lilith (Lena Olin), și logodnica lui, Sam (Jessica Alba). De asemenea are probleme cu inima și așteaptă un transplant, care va fi realizat de prietenul lui, dr. Jack Harper (Terrence Howard). Se adaugă la toate aceste motive de stres teama lui Clay că nu se va ridica niciodată la nivelul înaltei reputații a defunctului său tată. Pentru ca să nu își dezamăgească mama, evită timp de șase luni să îi spună că s-a logodit cu atrăgătoarea ei secretară personală, Sam. După ce în cele din urmă îi dezvăluie lui Lilith relația lor, cuplul se căsătorește din impuls, în aceeași seară în care devine disponibil un donator de inimă compatibil cu Clay.

Dezaprobând alegerile lui în ceea ce privește soția și medicul, Lilith îl imploră să se lase operat de un renumit chirurg pe care ea îl cunoaște. Clay îi rămâne loial lui Harper și intră în operație cu tânăra soție și mama în sala de așteptare. Din cauza unui anestezist bețiv (Christopher McDonald), el este treaz în timpul procedurii. Se concentrează asupra iubirii lui pentru Sam, în speranța că va putea îndura groaznicul chin fizic și psihic, pe care mulți spectatori l-ar găsi cumplit. Nu vom dezvălui ceea ce se întâmplă în continuare. Vom spune doar că există importante răsturnări de situație. Regizorul Harold este norocos să lucreze cu o distribuție care dă filmului nuanțele de care are nevoie. Scenariul conține mult limbaj vulgar, dar dacă ar exista vreo situație care să scuze acest gen de limbaj, atunci aceea ar fi situația în care se află Clay. "Sub anestezie" nu va primi aprobarea din partea asociațiilor de medici, dar poate fi recomandat, cu rezerve, adulților care gustă thriller-ele în care stai cu sufletul la gură și nu sunt ultrasensibili.

Filmul conține mult limbaj vulgar și blasfemii, o secvență în care un personaj experimentează intense suferințe fizice și psihologice, imagini cu operație pe cord deschis, violență, utilizare de droguri, câteva referințe sexuale și nuditate parțială. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.