Regia:Sean Penn
Roluri principale:Vince Vaughn, Emile Hirsch, Kristen Stewart
Gen:Aventuri, Dramă
Durata:140
Producător:Paramount Vantage
Premiera în România:11.01.2008

"Into the Wild" este un captivant și remarcabil film de călătorie, bazat pe biografia scrisă în 1998 de Jon Krakauer despre un tânăr idealist de 22 de ani, Christopher McCandless (Emile Hirsch), care, după ce a absolvit Universitatea Emory, și-a părăsit casa, pe părinții lui, Billie (Marcia Gay Harden) și Walt (William Hurt), și pe sora lui, Carine (Jena Malone), pentru a porni într-o călătorie epopeică de doi ani din Atlanta în Alaska. Schimbându-și numele în Alexander Supertramp, își va atinge în cele din urmă destinația, dar va avea nenumărate aventuri pe drum, străbătând Dakota de Nord, Arizona și California. Între aceste aventuri se numără o călătorie periculoasă pe râul Colorado, călătorii pe tren fără bilet (este bătut dur când este prins), dormit în adăposturi pentru oameni fără locuință, slujbe pe termen scurt și așa mai departe.

Admirator al lucrărilor scrise de Henry David Thoreau și Jack London, este hotărât să evite "otrava" civilizației și să se întoarcă la natură, și în ciuda avertismentelor celor cu care se împrietenește pe drum, se încăpățânează să meargă în Alaska. Pe drum, întâlnește mai mulți nonconformiști care îi transmit din înțelepciunea lor, în timp ce el, la rândul lui, îi impresionează profund. Odată ajuns în Yukon, se instalează într-un autocar abandonat. Cei care au citit cartea sau cei care își amintesc reportajele de la știri de atunci știu cum se încheie povestea. Actorul Sean Penn a regizat, scris și produs filmul în mod remarcabil. Fără a avea un ritm alert, narațiunea crește în forță emoțională pe măsură ce înaintează, și finalul s-ar putea să vă facă să plângeți.

Imaginile din film sunt adesea deosebit de frumoase și interpretările actorilor excelente. Între aceștia se numără și cei care interpretează personajele variate pe care Chris le întâlnește în drumul său. Este Catherine Keener ca Jan Burres, o femeie care a pierdut legătura cu propriul ei fiu și are o empatie specială față de Chris; ne-actrița (una dintre câțiva din film) Brian Dierker și prietenul ei hippy, Rainey; Vince Vaughn ca fermierul Wayne Westerberg; și în special Hal Holbrook ca Ron Franz, un fost militar în vârstă, văduv, care are un comportament patern față de Chris. El întâlnește de asemenea o fată singuratică de 16 ani, care dorește să ajungă cântăreață folk (Kristen Stewart), și se împotrivește admirabil invitației ei triste la relații intime.

Mai întâlnește câteva spirite libere, incluzând un vesel cuplu danez, soția făcând nonșalant plajă topless, dar scena nu este deloc senzuală. În mod similar, există o scurtă scenă cu nudiști. La un moment dat, Ron spune că Chris a avut "probleme cu Biserica"; remarca nu este explicată, și în orice caz ceea ce urmează îl conduce cu siguranță pe Chris la o mai profundă comuniune cu Dumnezeu. Temele de bază ale filmului despre legăturile de familie, despre individualism versus comunitate și despre viața în sălbăticie sunt completate de un punct culminant emoționant în care este vorba despre iertare, răscumpărare și spiritualitate intensă.

Filmul conține limbaj necizelat și blasfemii, scene scurte cu nuditate feminină și masculină, uciderea și tăierea unui animal cu detalii destul de dezgustătoare, o bătaie, sugerarea de relații premaritale și referiri la o relație de bigamie. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.