Roluri principale:Renee Zellweger, Jerry Seinfeld
Gen:Animație, Comedie, Familie
Durata:90
Rating:A-I (AP)
Producător:DreamWorks SKG
Premiera în România:21.12.2007

"Bee Movie" ar putea să facă pentru albine ceea ce "Ratatouille" a făcut pentru șobolani. Filmul, ideea originală a lui Jerry Seinfeld, este o încântătoare aventură animată având în centru o curajoasă albină, Barry (voce Seinfeld), care, după absolvire, află că își va petrece întreaga viață ca albină lucrătoare într-o slujbă plictisitoare la stupul Honex Corp., perspectivă care nu îl atrage deloc. Spre consternarea părinților lui, Janet (Kathy Bates) și Martin (Barry Levinson), muncitori destoinici, Barry declară că vrea mai mult de la viață. Așadar, când echipa numită Pollen Jocks, care se ocupă de polenizare, îi propune o expediție în afara stupului, el acceptă cu bucurie.

Din acest punct, filmul își accelerează acțiunea. După un tur aerian deasupra Manhattan-ului este gata să o sfârșească lovit de o minge de tenis și mai apoi de deținătorul ei, Ken (Patrick Warburton). Salvat de așa-zisa prietenă florăreasă a lui Ken, Vanessa (Renee Zellweger), Barry se întoarce pentru a-i mulțumi acesteia pentru fapta bună. Uimită la început că o albină poate să vorbească (în universul filmului, toate albinele pot să vorbească, dar protocolul le interzice să vorbească cu oamenii), mai apoi ea se împrietenește cu el. Însoțind-o într-o zi la supermagazin, Barry este șocat să vadă borcane cu miere, și îi intră în cap faptul că oamenii exploatează toată munca depusă de confrații lui albine, care lucrează din greu. Așa că își propune să schimbe situația.

Cu ajutorul Vanessei, el aduce cazul în tribunal, unde luptă împotriva avocatului corupt al industriei mierii, Layton T. Montgomery (John Goodman). Nu vom dezvălui finalul procesului sau ceea ce urmează, dar între elementele importante din tribunal se află mărturia actorului Ray Liotta, care în ficțiunea filmului și-a împrumutat numele unei linii de miere, și a cântărețului Sting, care a făcut obrăznicia, în opinia lui Barry, să își ia numele de la o caracteristică distinctivă a albinelor - "sting" înseamnă "a înțepa" (ambele vedete își împrumută vocile pentru personajele lor din film, ca și Larry King, într-un alt context).

Scenariul filmului este adesea foarte hazliu, cu mai multe jocuri de cuvinte legate de albine decât ați crede că sunt posibile. Între cei care și-au împrumutat vocile se numără și Chris Rock - țânțarul Mooseblood, Oprah Winfrey - judecătoarea, Rip Torn - șeful echipei Pollen Jocks, Matthew Broderick - Adam, prietenul lui Barry, și mulți alții. De asemenea, scenariul oferă o prețioasă lecție ecologică (albinele care polenizează sunt esențiale pentru existența noastră, deși nu prea ne gândim la aceasta, și filmul demonstrează cum anume). Toate acestea fac din film o distracție potrivită pentru întreaga familie, înscriindu-se poate chiar în primul rând al filmelor clasice de animație.

Există câteva remarci răutăcioase și o singură expresie necizelată. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.