Regia:Tim Hill
Roluri principale:Jason Lee
Gen:Animație, Comedie, Familie
Durata:85
Producător:Bagdasarian Productions
Premiera în România:14.12.2007

Cunoscutele personaje de desene animate, veverițele Alvin (voce Justin Long), Simon (voce Matthew Gray Gubler) și Theodore (voce Jesse McCartney) revin - de această dată, în animație generată pe computer - pentru a cânta și dansa chiar și rap în filmul "Alvin și veverițele". Pe lângă aceasta, ele transmit câteva mesaje pe care părinții le vor aprecia.

Când Dave Seville (Jason Lee), care visează să devină un faimos compozitor, aduce acasă din greșeală trei veverițe care s-au furișat într-un coș cu brioșe, vrea să le dea afară. Descoperind însă faptul că ele nu doar vorbesc, ci și cântă, își schimbă părerea și le lasă să rămână. Noii lui tovarăși îl inspiră în curând pe Dave să scrie un cântec de Crăciun. De asemenea în conving pe scepticul lui prieten, producătorul muzical Ian (David Cross), să îi lase să îl înregistreze, cu rezultate spectaculoase. Înțelegând că Dave nu a trecut încă peste relația cu Claire (Cameron Richardson), fosta lui prietenă față de care nu și-a putut lua un angajament, veverițele încearcă și să îl ajute să reaprindă flacăra poveștii lor de dragoste.

Petrecând timpul cu Dave, cele trei animăluțe - în special sensibilul Theodore, care are coșmaruri - încep să îl privească pe acesta ca pe o figură paternă. Dar același instinct ce l-a făcut să se îndepărteze de Claire îl reține din nou pe Dave, care le trimite pe veverițe înapoi în pădure. Atitudinea lui le face pe acestea vulnerabile față de manipulările lui Ian. Și în aceasta constă conflictul pentru restul poveștii. Comedia împletită cu muzică a regizorului Tim Hill este plină de haos distractiv. Dar acest film are de asemenea câteva mesaje serioase despre solidaritatea în familie și respectarea regulilor, de care micii spectatori pot profita dacă sunt atenți.

Filmul conține puțin umor necizelat și vulgar. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.