Roluri principale:Natalie Portman, Dustin Hoffman
Gen:Comedie, Dramă, Familie, Fantastic
Durata:94
Rating:A-I (G)
Producător:Mandate Pictures
Premiera în România:07.12.2007

"Imperiul magic al domnului Magorium" este o poveste frumoasă, cu intenții bune, dar în cele din urmă moderat de fermecătoare, despre un magazin magic condus de un excentric de 243 de ani, dl. Magorium (Dustin Hoffman) și tânăra lui ucenică, Molly Mahoney (Natalie Portman), alături de un asistent neoficial de 9 ani, Eric Applebaum (Zach Mills). Mahoney, cum i se spune tinerei, se dovedește foarte pricepută în funcția ei de manager al magazinului. Eric este un copil solitar dar deștept a cărui mamă îl îndeamnă să își depășească timiditatea în relațiile cu ceilalți. Copilul îi urmează sfatul dar nu cu cineva de vârsta lui ci cu contabilul Henry Weston (Jason Bateman), poreclit "mutantul" de către Magorium, care are nevoie de el pentru evaluarea magazinului înainte de a demisiona.

Aproape de la început Magorium dă de înțeles că va părăsi magazinul, în sensul că va muri. Dorește să îl lase pe mâinile tinerei, care nu se simte la înălțimea unei astfel de slujbe. Magazinul însuși intră într-un fel de jelire prematură, elementele magice din jucării începând să pălească, la fel ca pereții și culorile. Și de aici suspansul: va accepta Mahoney slujba? Înțepatul Henry va deveni mai normal? Iar magazinul își va relua oare viața magică? În ciuda atmosferei de basm a filmului există prea multe găuri de logică. De ce trebuie să moară dl. Magorium? "Pentru că a sosit timpul" nu este satisfăcător. Eric nu are niciodată ore, o școală unde să meargă? De ce atracția dintre Mahoney și Henry nu ajunge până la final o poveste de dragoste? Cum de Eric cel nesociabil este prieten exclusiv cu Henry? De ce o scenă esențială aproape de sfârșitul filmului se dovedește a fi un vis, când persoana cu pricina nici nu a dormit?

Muzica lui Alexandrei Desplat dă un plus filmului; deschiderea filmului și decorurile sunt potrivit de luminoase, dar efectele magice din magazin ar fi putut fi mai reușite. Hoffman cu părul lui alb este încântător. Portman, cu freză băiețească, joacă bine dar personajul ei nu este extraordinar. Bateman rămâne un înțepat aproape pe toată durata filmului, însă atunci când îi zâmbește lui Eric arată brusc mult mai atrăgător. Moartea lui Magorium și efectul acesteia asupra magazinului ar putea să provoace o mare dezamăgire în cei mici. Teme precum "crede în tine" sau "găsește magia din tine" au mai fost tratate până acum și încă mai bine, dar cu toate acestea filmul lui Zach Helm este admirabil de curat și recomandat pentru distracție în familie.

Filmul conține remarci ambigue despre viața de după moarte. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.