Regia:Robert Redford
Roluri principale:Tom Cruise, Meryl Streep, Robert Redford
Gen:Dramă, Thriller, Război
Durata:88
Producător:Andell Entertainment
Premiera în România:30.11.2007

Numele ilustre ale lui Robert Redford, Meryl Streep și Tom Cruise promit o dramă solidă și o poziție de frunte în box-office. Dar "Leii mor pentru miei" se dovedește în final o bine-intenționată dar în cele din urmă statică pledoarie împotriva complăcerii, ceea ce nu îl va face prea popular. Există în esență trei povești paralele. Senatorul Jasper Irving (Tom Cruise) încearcă să dezvăluie o poveste-bombă despre o nouă inițiativă militară a SUA în Afganistan scepticei reporterițe Janine Roth (Meryl Streep), care mai apoi ia decizia - spune ea că din motive morale - să nu difuzeze cele aflate.

Idealiștii studenți Arian (Derek Luke) și Ernest (Michael Pena) ai profesorului de științe politice Stephen Malley (Robert Redford) se hotărăsc să se alăture luptei din acea țară pentru a pune în practică retorica profesorului lor. Mai apoi avem planul cu profesorul Malley încercând să își convingă un student deziluzionat, Todd Hayes (Andrew Garfield), să renunțe la cinism și să încerce să facă ceva pentru această lume. Talentul regizoral al lui Redford nu înregistrează aici un succes, în special datorită scenariului cu prea multă vorbărie și prea artificial al lui Matthew Michael Carnahan.

Cei trei se chinuie în van să facă dialogurile să sune natural, doar Streep și Cruise reușind să stârnească un oarecare interes. Luke și Pena par niște oameni sinceri dar prostuți, iar Garfield nu reușește să fie veridic deloc. În plus Redford și Streep, care joacă pentru prima oară împreună după celebrul "Out of Africa" din 1985, nu au nici o scenă împreună, împărțind doar afișul. Filmul pare o critică la actuala politică, dar contrabalansată de suficient patriotism pentru a nu deranja prea mult. Mesajul anti-apatie a filmului, oricât de meritoriu este, nu reușește să dea filmului prea multă valoare.

Filmul conține expresii necizelate, câteva blasfemii, violență de război. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.