Regia:Robert Zemeckis
Roluri principale:Angelina Jolie, Ray Winstone
Gen:Aventuri, Animație, Fantastic
Durata:114
Producător:Warner Bros. Pictures
Premiera în România:30.11.2007

Îmbunătățind tehnica de captură a mișcărilor, folosită deja în "Polar Express", regizorul Robert Zemeckis oferă o versiune deosebită a unui străvechi poem din literatura anglo-saxonă, unul susținut de J.R.R. Tolkien într-un celebru eseu din 1936. Noul "Beowulf" este o impresionantă animație ce poate fi urmărită în 3D dar și în tradiționala dimensiune 2D. Filmul începe cu sosirea războinicului Beowulf (Ray Winstone) în Danemarca anului 507 unde îl ucide pe grotescul demon Grendel (Crispin Glover), care făcea periodic incursiuni mortale în regatul său.

Dar moartea lui Grendel nu pune capăt problemelor, ci doar le complică, pentru că mama lui (Angelina Jolie), se dovedește a fi o provocare mai mare în dorința ei de a-și răzbuna fiul mort. În loc să o ucidă, Beowulf cedează trucurilor ei de seducere, relația lor urmând a avea triste consecințe în viitor. Zemeckis își permite diverse abateri dramatice de la povestea originală, dar scenariul inteligent rămâne fidel esențialului, inclusiv privitor la elementele creștine și păgâne. Există diferite elemente creștine în film, chiar dacă Beowulf deplânge trecerea adevăraților eroi odată cu venirea "plângăcioșilor" martiri creștini. Că Beowulf vrea sau nu vrea, filmul subliniază clar trecerea timpului păgânilor.

Per ansamblu povestea este admirabil redată. Prestația actoricească este în mod unanim bună, tehnica cu captura mișcărilor dând impresia că ei chiar joacă - nu doar cu vocea - în acest film. Reversul monedei cu această tehnică este că ea permite nuditate și violență mult dincolo de limitele unor animații. Unele scene de acțiune, precum lupta cu un dragon zburător, sunt extraordinar de bine realizate. Cu ceva indulgență filmul ar putea fi considerat acceptabil pentru adolescenți mai mari.

Filmul conține nuditate feminină și masculină aproape integrală, apropouri sexuale, adulter, violență brutală și o sinucidere. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.