Regia:Oliver Hirschbiegel
Roluri principale:Nicole Kidman, Daniel Craig
Gen:Acțiune, Dramă, Horror, SF, Thriller
Durata:93
Producător:Silver Pictures
Premiera în România:16.11.2007

"Invazia" este al doilea remake pentru marele ecran al filmului clasic științifico-fantastic din anii 1950, "Invazia hoților de trupuri". Nicole Kidman o interpretează pe Carol Bennell, o psihiatră din Washington, care începe să simtă pericolul atunci când o pacientă a ei, Wendy Lenk (Veronica Cartwright), îi mărturisește că soțul ei oarecum "nu mai este soțul ei". Carol află mai apoi că forțe extraterestre se infiltrează în populația umană, transformându-i treptat pe oameni în automatoni fără emoții (deși știrile îngrijorătoare vorbesc doar despre un virus misterios). Fostul soț al lui Carol, Tucker (Jeremy Northam), este unul dintre primii infectați cu substanța extraterestră. Odată ce victima adoarme, ADN-ul ei este "reprogramat".

Când la apelurile îngrijorate ale lui Carol legate de fiul lor, Oliver (Jackson Bond), care este în vizită la tatăl său, Tucker nu răspunde în mod repetat, ea merge la acesta acasă pentru a lua băiatul. Aici, însă, este amenințată de Tucker și alte figuri întunecate. Carol reușește să scape, dar nu înainte ca substanța ciudată să ajungă pe ea. Așadar, dacă va adormi, se va trezi și ea în aceeași stare ca de zombi, asemenea celorlalți. Umblând pe străzile Washington-ului, ea trebuie să se camufleze prin a nu trăda pe chipul ei nici un sentiment, nici măcar atunci când vede lucruri înfricoșătoare, cu ar fi un om căzând de pe un acoperiș.

După o cursă palpitantă prin tunelurile de metrou, ajunge la prietenul ei medic, Ben Driscoll (Daniel Craig), și la colegul lui de cercetări, dr. Stephen Galeano (Jeffrey Wright), care, într-un timp record, au aflat totul despre problema cu ADN-ul. Carol este în curând din nou pe cont propriu încercând să își găsească fiul, care locuiește acum în Baltimore cu mama lui Tucker (Joanna Merlin), deja transformată. Carol susține că este una dintre "ei" și reușește să fugă cu Oliver (care este în continuare uman - deși pretinde că nu este așa - deoarece o boală din copilărie l-a imunizat). Din acest moment, filmul devine o cursă tensionată după alta.

Kidman are mereu un aer de neliniște și arată o puternică devoțiune maternă. Craig are relativ puține lucruri de făcut, dar asigură sprijin emoțional pentru Kidman, în timp ce Northam interpretează bine personajul lui înfricoșător. Regizorul Oliver Hirschbiegel generează un suspans considerabil. Scenariul lui Dave Kajganich pare a sugera că pe măsură ce populația este transformată în acest fel, toate problemele lumii pas să se evaporeze. Aflăm, de exemplu, că SUA își retrage trupele din Irak, dar în final filmul arată că este mai bine să fim umani, cu războaie și toate celelalte, decât marionete fără suflet.

Filmul conține în câteva scene cuvinte necizelate și blasfemii, acțiune violentă intensă cu sânge, ucideri, un atac al unui câine asupra unui copil, o scenă scurtă cu o femeie care se dezbracă, dar fără nuditate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.