Regia:Doug Lefler
Roluri principale:Colin Firth, Aishwarya Rai
Gen:Acțiune, Aventuri, Război
Durata:110
Producător:Dino De Laurentiis Productions
Premiera în România:09.11.2007

Este anul 460 dC. Tânărul Romulus Augustus (Thomas Sangster) este încoronat împărat al Romei, dar este doar rege pentru o zi, deoarece năvălesc barbarii, ucigându-i pe părinții lui și pe toți câți le stau în cale. Deși săbiile sclipesc și vedem mulțimea de trupuri, violența deschisă este nulă. Din fericire pentru flăcău, câțiva dintre legionarii lui, conduși Aurelius (Colin Firth), îi sunt încă loiali, și îl duc în Capri, unde, i se spune, a fost una dintre închisorile lui Iulius Cezar. Dar pare mai mult un palat, și dacă apeși pe ochiul lui Cezar din mozaicul său, ajungi la o statuie a lui Cezar însuși având în mână Excaliburum, o puternică sabie magică.

Tot ceea ce trebuie să facă acum este să ducă sabia în Britania, unde mai există o legiune loială lui Romulus. Ne întrebăm dacă Romulus își va lăsa sabia într-o stâncă? Le vine ajutor din partea lui Ambrosinus - sau Merlin, dacă preferați - (Ben Kingsley), care are din păcate și replici banale precum: "Fiecare creatură vie are un destin. Fii sigur de aceasta". Vedeta de la Bollywood Aishwarya Rai în rolul prințesei războinice Mira aduce o notă exotică. Personajul ei este atât de asexual, însă, încât anticipata poveste de dragoste dintre ea și Aurelius nu este dezvoltată. Băieților de opt ani le vor plăcea secvențele de luptă, dar nu vor avea răbdare mai mult de o oră.

Filmul conține violență limitată la lupte cu săbii fără vărsare de sânge. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.