Regia:Gavin Hood
Roluri principale:Reese Witherspoon, Meryl Streep, Jake Gyllenhaal
Gen:Thriller
Durata:122
Producător:Anonymous Content
Premiera în România:09.11.2007

"Transfer de captivi" este un intens thriller despre o femeie americancă, Isabella (Reese Witherspoon), și eforturile ei de a descoperi unde i se află soțul de origine egipteană, Anwar (Omar Metwally), un inginer chimist care a fost răpit de guvernul american la întoarcerea în SUA după o călătorie de afaceri. Răpitul a fost dus într-un oraș nord-african, unde a fost torturat și interogat vizavi de un atac sinucigaș cu bombe. Un analist CIA de rang inferior, Douglas Freeman (Jake Gyllenhaal), primește sarcina monitorizării interogatoriului după ce ofițerul CIA responsabil inițial a fost ucis.

Disperată, Isabella (însărcinată), apelează la un fost coleg de facultate, Alan Smith (Peter Sarsgaard), care acum lucrează pentru proeminentul senator Hawkins (Alan Arkin) și care descoperă treptat elemente ale misterului dispariției lui Anwar. Între timp, Fatima (Zineb Oukach), fiica șefului poliției (Igal Naor) care supervizează interogatoriul lui Anwar, se întâlnește pe ascuns cu Khalid (Moa Khouas), un membru al unui grup extremist islamic. În cele din urmă ea fuge cu Khalid, după ce află profunzimea fervorii acestuia. Freeman pe de altă parte este chinuit de vinovăție în fața la ce vede, și își găsește refugiu în băutură și în brațele femeii cu care conviețuiește.

Gavin Hood - care ne-a oferit superbul "Tsotsi" anul trecut - ridică întrebări adevărate despre practica răpirii de către guvern a unor străini, fără proces, o procedură anti-terorism numită "transfer extraordinar". Dar ambiguitatea din jurul soțului egiptean din scenariul lui Kelley Sane este de-a dreptul frustrantă. Protestele lui Anwar par la început absolut sincere, dar apoi credibilitatea se diminuează. Dar ar putea fi justificată această situație. La urma urmei, dacă este vinovat, răpirea ar putea părea justificată. Dar tipii de la CIA nu par a fi tocmai băieți buni. Astfel, indiciile amestecate date de film păstrează spectatorul într-o poziție detașată emoțional.

Jocul actoricesc este plăcut și este îmbucurător să îl vedem pe Metwally - un actor new york-ez de teatru - primind un rol atât de substanțial într-un film. Meryl Streep în rolul Corinnei Whitman, agenta de la CIA care cere interogarea lui Anwar, amintește de răceala din "Diavolul se îmbracă de la Prada". În ciuda unor puncte slabe din scenariu, "Transfer de captivi" este un thriller reușit.

Filmul conține tortură, nuditate parțială, relații în afara căsătoriei, o sinucidere cu bombă. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.