The Nanny Diaries

Regia:Shari Springer Berman, Robert Pulcini
Roluri principale:Scarlett Johansson, Chris Evans
Durata:106
Producător:The Weinstein Colony
Premiera în România:09.11.2007

"Jurnalul unei dădace" ne prezintă povestea Anniei Braddock (Scarlett Johansson), o proaspătă absolventă de colegiu care întoarce spatele unei cariere pe Wall Street, trezindu-se accidental angajată de un cuplu bogat din Manhattan. Cuplul, cunoscut doar ca Dl. și Dna X (Paul Giamatti și Laura Linney), o roagă să fie dădacă pentru copilul lor, Grayer (Nicholas Resse Art), după ce Annie l-a salvat de la un accident. Annie, pe care nu o interesează banii aduși de această slujbă ci antropologia, intră astfel într-un mediu străin ei, fata unei muncitoare și iubitoare mame (Donna Murphy), care a crescut-o singură. Acest nou mediu este unul în care tații sunt afemeiați, mamele fără creier, leneșe și preocupate de ele, în timp ce copiii ca Grayer sunt privilegiați și neglijați deopotrivă.

În timp ce Annie caută să se ocupe de Grayer, ea are de făcut față și nenumăratelor solicitări ale Dl. și Dnei X. Pe de altă parte, trebuie să îi facă față și propriei mame, care visa o carieră strălucitoare pentru fiica ei, și nu că va ajunge dădacă. Alături de Annie se află doi buni prieteni: Lynette (Alicia Keys) și Calvin (Nathan Corddry). Iar ca lucrurile să se complice, ea se îndrăgostește de unul dintre vecinii familiei X, un tânăr frumos dintr-o familie bogată (Chris Evans). Cum Dl. X și-a dat afară ultima dădacă pentru că mergea la întâlnire cu prietenul ei, romanța ce apare între Annie și vecin trebuie ținută sub control. În cele din urmă ea va trebui să facă o alegere între îngrijirea lui Grayer și posibila relație de iubire.

"Jurnalul unei dădace", scris și regizat de Shari Springer Berman și Robert Pulcini, se dorește să fie o comedie despre maniere și o introspecție a clasei bogate. Dar mesajul lui, că bogații sunt răi și cei care muncesc sunt buni, este prea simplist, iar personajele care populează filmul sunt, de regulă, mai mult schițate decât dezvoltate. Dna X are o dimensiune umană, în cele din urmă reușind să se răscumpere ca persoană și ca mamă. Dar celelalte personaje bogate sunt exclusiv egoiste, inclusiv bunica lui Grayer. Johansson duce aproape întreg filmul pe umeri. Linney comută cu abilitate între imaginea de femeie rea de gură și fetiță dezamăgită. Iar tânărul Nicholas Reese Art are de asemenea o prestație bună. În plus filmul este bine realizat, cu câteva efecte speciale reușite și amuzante.

Filmul conține o înjurătură, câteva expresii necizelate, situații sexuale, relații sexuale premaritale, referințe la homosexuali, adulter și divorț. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.