Regia:Michael Winterbottom
Roluri principale:Angelina Jolie
Gen:Biografic, Dramă
Durata:100
Producător:Paramount Vantage
Premiera în România:26.10.2007

Michael Winterbottom Răpirea și în final uciderea brutală, în anul 2002, a reporterului în Pakistan de la Wall Street Journal, Daniel Pearl, au fost atât de larg relatate, încât spectatorii s-au putea apropia de film cu o anumită teamă. Și totuși, "Speranța moare ultima", tensionata relatare a căutării frenetice a lui Pearl, interpretat aici de Dan Futterman, nu doar atrage interesul, ci și apare ca o mărturie a tăriei în fața tragediei. Povestea este spusă în principal din perspectiva soției lui însărcinate, Mariane (Angelina Jolie), o jurnalistă pe ale cărei memorii, "O inimă puternică: viața curajoasă și moartea soțului meu Danny Pearl", se bazează filmul. Cu filmările la fața locului (atât India cât și Pakistan), regizorul Michael Winterbottom surprinde extraordinar haosul și tumultul întâmplărilor.

Aproape de începutul filmului, Danny, șeful biroului pentru Asia de Sud al ziarului, caută un sfat expert în legătură cu oportunitatea întâlnirii cu un om cu care doar a corespondat prin e-mail, în speranța adunării de informații despre teroristul Richard Reid, în zilele de după 11 septembrie 2001. El este asigurat că atâta vreme cât întâlnirea are loc într-un loc public, ar trebui să fie în siguranță. În seara cu pricina, ia un taxi până la Village Restaurant, dar mai târziu (nu vedem exact cum) este convins să urce într-o mașină. Când nu mai vine la cina la care Mariane i-a invitat pe prietenii lor, este clar că ceva rău s-a întâmplat, și se dau rapid telefoane la ambasada americană, începând o căutare care va implica curând autoritățile pakistaneze, CIA și colaboratorii lui Danny.

Grupul care o sprijină pe Mariane include o prietenă și jurnalistă indiancă Asra Nomani (Archie Panjabi), în casa căreia au locuit ea și Danny; un expert pakistanez în antiterorism cunoscut ca și Căpitanul (Irrfan Khan); colegii de la Wall Street Journal John Bussey (Denis O'Hare) și Steve LeVine (Gary Wilmes); și șeful de securitate american Randall Bennett (Will Patton). Aflăm că presupusul motiv al răpirii de către jihad este percepția din partea făptașilor că Danny ar fi agent CIA. Jucând într-un stil naturalist fără dramatisme inoportune (cu excepția unei izbucniri de durere), Jolie lasă la o parte cu abilitate propria ei persoană, reușind să redea atât înfățișarea fizică a Marianei cât și accentul ei franțuzesc. Remarcabil este faptul că Mariane refuză să se lase pradă amărăciunii sau urii, făcând din "O inimă puternică" un inspirator portret de curaj (atât al ei cât și al lui Danny), tărie în adversitate și triumf al spiritului uman.

Filmul conține folosirea de înjurături și cuvinte vulgare sau necizelate, secvențe de jurnal de știri cu bombardamente și câteva cadavre, o scenă discretă cu tortură, o scenă scurtă în dormitor și o descriere verbală a groaznicei morți a lui Pearl. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.