Regia:Michael Davis II
Roluri principale:Clive Owen, Monica Bellucci
Gen:Acțiune, Crimă, Dramă, Thriller
Durata:86
Producător:Montford/Murphy Production
Premiera în România:26.10.2007

De la primele minute ale filmului "Lichidați-i" practic până la ultimul cadru, trasul cu pistolul nu încetează. Nici măcar în timpul unui act sexual. Nici în timpul nașterii unui copil. Cu greu se poate găsi un film mai violent. Acțiunea, mai mult un pretext pentru maximum de vărsare de sânge, îl privește pe un trăgător de elită cu un trecut misterios, cunoscut doar ca Mr. Smith (Clive Owen). În scena de deschidere a filmului, el încearcă în zadar să salveze de un asasin o femei gravidă, cu câteva momente înainte ca ea să nască.

Smith salvează însă copilul și îl duce la o fostă iubită, o prostituată pe nume DQ (Monica Bellucci). Speră că ea va avea grijă temporar de bebeluș, dar este refuzat. Când, la scurt timp după aceasta, nemilosul Mr. Hertz (Paul Giamatti) îi face o vizită care o sperie, și Smith o salvează la țanc, DQ devine și ea fugară, demonstrând mai târziu pasiunea ei de durată pentru Smith, și o neașteptată afecțiune maternă pentru copil. Hertz se dovedește a fi în fruntea unei armate de ucigași, căutând să ia viața micuțului.

Filmul scenaristului-regizor Michael Davis este interpretat cu ironie. Cele două personaje principale sunt adversari carismatici: Owen un erou indiferent și Giamatti un ticălos pe care nimic nu îl oprește (intimidat doar de apelurile din partea cicălitoarei lui soții, pe care nu o vedem deloc), și există un lăudabil substrat anti-ucidere. Intensitatea violenței, recordul de persoane ucise, și în special numeroasele elemente imorale, sexuale și de alt fel - de exemplu, o prostituată îmbrăcată, parțial, în haine de călugăriță - împiedică însă recomandarea.

Filmul conține violență intensă cu nenumărate ucideri, torturi, relații sexuale mai mult sau mai puțin explicite, nuditate parțială, mult limbaj vulgar și necizelat, blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.