Regia:Edgar Wright
Roluri principale:Martin Freeman, Simon Pegg, Nick Frost
Gen:Acțiune, Mister, Thriller
Durata:121
Producător:Big Talk Productions
Premiera în România:26.10.2007

În "Polițist meseriaș", un foarte bun ofițer de poliție, Nicholas Angel (Simon Pegg, de asemenea co-scenarist), primește o nouă însărcinare într-un sătuc - deoarece i-a făcut de râs pe ceilalți ofițeri cu numărul lui record de arestări. În adormitul sătuc Sandford, el se confruntă cu servirea de băuturi alcoolice minorilor și cu conducerea în stare de ebrietate, infracțiuni cărora polițiștii le fac față cu ochii închiși. Partenerul lui este calmul și simpaticul Danny (Nick Frost), fiul delăsătorului șef de poliție Frank Butterman (Jim Broadbent). Nick este extrem de dornic să fie acolitul lui Angel dacă aceasta înseamnă să poată să rivalizeze cu filmele de acțiune care îi plac foarte mult, cum ar fi "Point Break" și "Bad Boys II".

Satul se confruntă curând cu o serie de "accidente" fatale, și doar Angel pare a fi convins că este vorba de ucideri, așa că el și partenerul lui devotat încearcă să îl găsească pe vinovat. În fruntea listei de suspecți se află Simon Skinner (Timothy Dalton), care are talentul de a scăpa de acuzațiile lui Angel. Pe măsură ce înaintează filmul, acțiunea puternică - explozii și împușcături - escaladează, la fel ca și limbajul necizelat. În ciuda contextului satiric valid, unii pot considera că aceste elemente cântăresc mai mult decât calitatea generală a filmului.

Filmul conține limbaj vulgar și necizelat, violență cu vărsare de sânge incluzând înjunghieri și decapitări, unele imagini înspăimântătoare, consum de alcool de către minori. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.