Regia:Ken Kwapis
Roluri principale:Mandy Moore, Robin Williams
Durata:91
Rating:O (AP-13)
Producător:Warner Bros. Pictures
Premiera în România:12.10.2007

Filmul "Pregătire la căsătorie" este o nu foarte comică și nici prea profundă poveste despre un cuplu de logodnici, Sadie (Mandy Moore) și Ben (John Krasinski), care intenționează să se căsătorească, la insistența miresei, în biserica protestantă a familiei ei. Reverendul Frank (Robin Williams) va celebra ceremonia dacă ei vor participa la un exigent curs de pregătire la căsătorie, deosebit - din fericire - de orice curs care ar exista în realitate. Există două condiții prealabile: fiecare cuplu trebuie să își scrie propriile jurăminte, și (ups!) să se abțină de la relații sexuale până la căsătorie - adică trei săptămâni în cazul acestui cuplu. Cei doi trăiesc deja împreună, fapt pe care reverendul Frank îl acceptă cu resemnare dezamăgitoare.

Sadie are o soră divorțată, blazată, Lindsey (Christine Taylor), care profită de orice ocazie pentru a-l lua peste picior pe Ben, în special în timpul unuia dintre jocurile de asociere de cuvinte din cadrul cursului reverendului Frank, prin care li se cere participanților - Ben și familia lui Sadie - să se descrie reciproc. Creează de asemenea probleme prietenul din copilărie al lui Sadie, Carlisle (Eric Christian Olsen), pe care ea se bazează prea mult, și cel mai bun prieten al lui Ben, Joel (DeRay Davis), care este căsătorit dar care nu are sfaturi prea bune legate de căsătorie. Ben și Sadie primesc doi ciudați bebeluși animatronici care le permit să experimenteze aspectele mai puțin plăcute ale paternității.

Chiar și în acest context de comedie, reverendul este prea nereligios în multe privințe. Durduliul lui asistent (Josh Flitter) ar trebui să mai aducă ceva umor în film, dar nu prea reușește. Deși după cât se pare cu intenții bune, reverendul Frank se angajează de asemenea în comportamente discutabile cum ar fi punerea de microfoane în apartamentul cuplului și discuții prea intruzive despre viața lor sexuală.

Filmul are un ton general lipsit de respect, acceptarea conviețuirii premaritale, umor vulgar și cu conotații sexuale, limbaj necizelat, ușoare blasfemii. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.