Superbad

Regia:Greg Mottola
Roluri principale:Michael Cera, Jonah Hill
Durata:114
Producător:Columbia Pictures
Premiera în România:19.10.2007

Este instructiv să comparăm comedia "Super-răi" cu unul dintre îndepărtații ei strămoși cinematografici, "American Graffiti" din 1973. Ambele filme au loc în decursul unei singure nopți și ambele urmăresc aventurile unui grup de prieteni de liceu care sunt pe punctul de a absolvi și a o lua pe drumuri separate. Primul film - din punct de vedere cronologic -, cu acțiunea plasată în 1962, însă, are o inocență și un simț al ordinii morale complet străine de lumea uzată și haotică a celui de-al doilea. Mediile în care se desfășoară filmele ar putea fi foarte bine separate de câteva secole, și nu doar de câteva decenii.

"Super-răi" are în centru prietenia dintre doi băieți care vor absolvi în curând liceul, Seth (Jonah Hill) și Evan (Michael Cera), care, făcând echipă cu Fogell (Christopher Mintz-Plasse), pornesc să le cucerească pe fetele viselor lor, Jules (Emma Stone), Becca (Martha MacIsaac) și Nichola (Aviva). Pentru a fi primiți la o petrecere cu fetele, cei trei prieteni trebuie mai întâi să facă rost de băuturi, folosind o carte de identitate falsă. Acest fapt îi aduce în contact cu doi polițiști comic de imaturi, ofițerii Slater (Bill Hader) și Michaels (Seth Rogen). În timp ce Fogell merge cu polițiștii într-un rond nebunatic prin oraș, Seth și Evan se trezesc în mijlocul unei petreceri pentru adulți. Cei trei se reunesc în cele din urmă și ajung la petrecerea la care ar fi trebuit să meargă, dar încheierea nopții nu este chiar ceea ce și-au dorit ei.

Filmul regizorului Greg Mottola, scris și produs de Rogen și Evan Goldberg, este aproape non-stop vulgar, cu greu găsindu-se o replică din dialog care să nu conțină un cuvânt vulgar. Există o sclipire de moralitate în câteva dintre scene, și legătura dintre cele două personaje principale se arată a fi mai puternică decât orice împrejurări care o pun la încercare. De asemenea, în final, planurile protagoniștilor de cucerire sexuală eșuează, și cel puțin în cazul unuia dintre ei, este rezultatul unei alegeri morale destul de respectabile.

Filmul conține mult limbaj vulgar și necizelat; activitate sexuală premaritală; umor scârbos și cu tentă sexuală; imagini porno; consum de alcool de către minori; folosire de droguri; și o scenă cu violență tulburătoare. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.