Regia:Matthew Vaughn
Roluri principale:Sienna Miller, Claire Danes, Michelle Pfeiffer, Charlie Cox
Gen:Acțiune, Aventuri, Fantastic, Romantic
Durata:128
Producător:Paramount Pictures
Premiera în România:19.10.2007

"Pulbere de stele" este un basm plin de peripeții bazat pe o carte populară a lui Neil Gaiman, despre o stea care cade pe pământ în formă umană - o frumusețe eterică pe nume Yvaine (Claire Danes), pe urmele căreia se pare că se află toate celelalte personaje din film. Există o fascinantă vrăjitoare, Lamia (Michelle Pfeiffer), care îmbătrânește de fiecare dată când face vreo magie și care speră să dobândească tinerețea veșnică scoțându-i Yvainei inima. Este ajutată în planul său de două surori vampir. Mai există apoi Septimus, un prinț ucigaș (Mark Strong), care speră să obțină tronul defunctului său tată (Peter O'Toole) și își elimină unul câte unul frații.

Și în sfârșit vine un personaj inofensiv, Tristan (Charlie Cox), un tânăr naiv care îi promite Victoriei (Sienna Miller), fata din sat pe care o iubește, că îi va aduce steaua căzătoare pe care au văzut-o împreună îndreptându-se spre pământ, pentru a-și dovedi iubirea. Când Tristan o întâlnește pe Yvaine, este doar o chestiune de timp până când cei doi se îndrăgostesc, mai ales că Victoria s-a purtat până acum cu el cu un dezinteres rece. Tristan devine protectorul ei. El trăiește într-un sat înconjurat de un zid, dincolo de aceste granițe protejate aflându-se un pământ al magiei și al pericolelor. Cu ani în urmă, tatăl lui Tristan a sărit peste zid și a avut o întâlnire romantică (nu este arătată) cu sclava în lanțuri (Kate Magowan) a unei vrăjitoare numite Ditchwater Sal (Melanie Hill). Tristan este rezultatul acestei scurte întâlniri.

Cei doi au parte de multe aventuri, între care întâlnirea cu un pirat, Căpitanul Shakespeare (Robert De Niro), aflat la comanda unei nave fermecate care zboară, și care atunci când nu pretinde a fi un pirat de temut, se îmbracă în haine de femeie și dansează în cabina sa pe muzică de can-can. Evident, toate acestea sunt pentru a stârni râsul. Matthew Vaughn regizează narațiunea pe mai multe planuri cu convingere, și cu multe pastile de umor, care merg mână în mână cu elementele de aventură de-a lungul întregului film, până la înfruntarea finală dintre Tristan și Lamia care, deși înfricoșătoare, este secvența cea mai incitantă a filmului. Yvaine ține de asemenea un discurs frumos despre natura iubirii, care este deasupra la alte discursuri de acest gen.

Distribuția cu nume mari, incluzându-i pe Rupert Everett, Ricky Gervais și naratorul Ian McKellen, atrage în plus interesul. Deși nu atât de mult ca în, să spunem, "Labirintul lui Pan", o poveste cu adevărat pentru adulți, multe dintre elementele acestei povești țintesc mai mult spre spectatori de la adolescenți mai mari în sus, deși povestea în sine ar putea fi gustată mai mult de spectatorii mai mici. De exemplu, deși nu se arată nimic și scena este scurtă, îi vedem pe Tristan și Yvaine trezindu-se într-o dimineață în același pat. Părinții vor trebui să decidă dacă materiale precum acesta, și chiar personajul lui De Niro (deși nu foarte diferit de Jack Sparrow al lui Johnny Depp) ar putea împiedica vizionarea de către cei mai mici.

Filmul conține acțiune cu violență intensă, sugerarea de relații sexuale premaritale, un personaj homosexual, un altul născut în afara căsătoriei, limbaj necizelat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.