Regia:Rob Zombie
Roluri principale:Malcolm McDowell, Brad Dourif
Gen:Horror
Durata:109
Producător:Dimension Films
Premiera în România:19.10.2007

Unul dintre punctele tari ale filmului de groază al lui John Carpenter din 1978, "Halloween", a constat în subtilitatea lui. Filmul sugera, mai mult decât arăta, amenințarea ridicată de răufăcătorul bolnav de psihoză Michael Myers. De asemenea reușea să genereze un maximum de suspans și teamă cu minimum de vărsare de sânge, judecând după standardele de astăzi. (De notat însă că Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani tot l-a clasificat cu "O".) Această rație de violență este răsturnată în re-ecranizarea realizată de regizorul-scenarist Rob Zombie. Acest "Halloween" este extrem de sadic, fiind plin de sânge, ucideri, țipete și disperare de moarte a victimelor sale, dintre care unele pot fi văzute târându-se pe podea în efortul lor de a scăpa de soarta inevitabilă.

Responsabil de ucideri este tânărul Michael Myers (Daeg Faerch) și mai apoi masiva lui versiune adultă (Tyler Mane), intrând într-un sentiment de rutină care subminează orice suspans real. Fie că este vorba despre tânărul Michael ucigându-l pe Ronnie (William Forsythe), prietenul mamei lui dansatoare de striptease (Sheri Moon Zombie), și mai apoi scăpând de sora lui mai mare, Judith (Hanna Hall), fie că este adultul care a reușit să scape din sanatoriul în care a stat mult timp, pentru a-l teroriza pe psihiatrul său, dr. Samuel Loomis (Malcolm McDowell), și pe sora lui mai mică, Laurie (Scout Taylor Compton), întreaga desfășurare este doar o altă zi la abator. În locul inventivei și hotărâtei eroine din versiunea anterioară, interpretată de Jamie Lee Curtis, avem acum o victimă care abia se pricepe să formeze 911. Ceea ce era înainte o luptă plauzibilă între doi adversari pe măsură, unul o mașină ucigașă și altul un curajos supraviețuitor, a devenit acum o vânătoare neînduplecată a unei prăzi ghinioniste.

Filmul conține scene de violență prelungită, înspăimântătoare și sângeroasă; activitate sexuală; nuditate parțială feminină; gesturi obscene; mult limbaj și umor vulgar și necizelat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.