Regia:Danny Boyle
Roluri principale:Chris Evans
Gen:SF, Thriller
Durata:108
Producător:DNA Films
Premiera în România:13.04.2007

"Sunshine" (Fox Searchlight) este o poveste științifico-fantastică contemporană, un fel de "2057: Odiseea spațială", amplasată de data aceasta la o jumătate de secol în viitorul nostru. Poate constitui o mare atracție pentru iubitorii de SF. Cei care consideră filmele a căror acțiune se petrece în spațiul cosmic prea tehnice, prea înspăimântătoare sau prea diferite de experiențele noastre terestre, ar putea să îl considere oarecum copleșitor. Regizorul Danny Boyle a realizat o narațiune proaspătă care este un compendium al tradiției filmelor despre explorarea spațiului, în care se înscriu "2001: Odiseea spațială", "Contact" și "Alien". În timp ce odiseea din 2001 era un fel de poem cinematic cu anumite dimensiuni mistice și implicații religioase, "Sunshine" este mai mult un film umanist narativ, deși sunt puse și probleme mistice și religioase.

Unul dintre principalele efecte ale filmului va fi acela de a-și invita audiența să reacționeze cu un profund sentiment de venerație, participând la contemplarea de către membrii echipajului a spațiului și a soarelui. Există admirație pentru minunile creației și pentru un atât de imens sistem de planete, sori și galaxii. Baza acestei povești îl constituie faptul că în 2057 soarele nostru este pe moarte. O expediție eșuată a încercat deja să regenereze soarele. Acum o a doua expediție este pe drum. Există opt membri în echipajul de pe Icarus II (un nume de rău augur pentru o expediție, dacă ne amintim că miticul Icarus a zburat prea aproape de soare, aripile i s-au topit și a căzut pe pământ).

Până în 2057, națiunile și-au unit forțele pentru a trimite această misiune, așadar avem un echipaj asiatic din Japonia (Hiroyuku Sanada), Malaezia (Michelle Yeoh) și China (Benedict Wong, un britanic). Restul (după accente) sunt americani, deși, dintre actori, Cillian Murphy este irlandez, Rose Byrne australiancă și Cliff Curtis neo-zeelandez. Chris Evans și Troy Garrity (fiul lui Jane Fonda) sunt americani autentici. Dimensiunile psihologice sunt importante. În ciuda pregătirii, tensiunile umane produc o încordare a relațiilor. Competitivitatea masculină izbucnește. Se comit greșeli umane în situații de criză. Există apoi responsabilitatea de a încerca să salveze întreaga omenire, și experiența apropierii de soare, cu lumina, căldura și energia lui. Crizele trimit de asemenea echipajul în profunzimea eu-lui lor, a conștiinței, a temerilor și a eroismului lor.

Filmul conține violență și limbaj necizelat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.