Regia:Neil Jordan
Roluri principale:Jodie Foster, Naveen Andrews
Gen:Acțiune, Crimă, Dramă, Thriller
Durata:122
Producător:Silver Pictures
Premiera în România:12.10.2007

"Curaj nebănuit", un film tulburător, este povestea Ericăi Bain (Jodie Foster), o prezentatoare de emisiuni de radio din New York cu o viață de invidiat. Reflecțiile ei asupra istoriei și culturii metropolei au făcut foarte populară între ascultători emisiunea sa, "Street Walk", în timp ce relația profundă de iubire cu logodnicul ei, David Kirmani (Naveen Andrews), este o sursă de și mai mare împlinire. Coborârea abruptă a Ericăi în nenorocire începe atunci când ea și David sunt atacați brutal în timp ce își plimbă câinele în Parcul Central. David este ucis iar Erica este atât de grav rănită încât rămâne în comă timp de câteva săptămâni.

Deși își revine încet de pe urma efectelor fizice ale incidentului, se pare că cicatricele ei psihologice nu se vor vindeca niciodată. Plângând pierderea lui David și a viitorului lor împreună, și paralizată de teama de străzile pe care odinioară îi plăcea să hoinărească, Erica pare să fi pierdut totul. Dorind cu disperare să se simtă din nou în siguranță, ea își cumpără ilegal o armă pe care o poartă la ea. Deși prima dată o folosește pentru a se auto-apăra, Erica devine treptat un justițiar novice, căutându-i pe răufăcători și împărțind propria ei versiune sumară de dreptate.

În timp ce misteriosul justițiar (despre care toți cred că este un bărbat) începe să domine prima pagină a ziarelor, detectivul de poliție Sean Mercer (Terrence Howard) este hotărât să îl prindă. Un fan al emisiunii Ericăi, Mercer apelează la ea pentru a prezenta competent povestea. Ceea ce începe ca o relație strict profesională se dezvoltă însă rapid în ceva mult mai profund și mai complex.

"Curaj nebănuit" este o meditație tulburătoare despre efectele corozive ale fricii, și despre consecințele potențial și mai distructive ale absenței complete a acesteia. Regizat de Neil Jordan, filmul are practic toate elementele unei mari opere de artă, cu o singură excepție izbitoare. Pentru a justifica unele dintre alegerile pe care le fac personajele sale, "Curaj nebănuit" abandonează - și își invită și audiența să o facă - acel angajament ferm față de valorile umane fără de care nici arta și nici civilizația în sine nu ar putea să dureze. Minutele finale ale filmului - despre care nu spunem nimic aici - împiedică recomandarea filmului.

Filmul conține violență brutală cu sânge, relații sexuale sugerate, nuditate feminină parțială și limbaj extrem de grosolan. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.