Looking for Comedy in the Muslim World

Regia:Albert Brooks
Roluri principale:Albert Brooks, Penny Marshall
Durata:98
Producător:Seventh Picture Productions LLC
Premiera în România:12.10.2007

După cum sună titlul, ați putea crede că cunoscutul comedian Albert Brooks pășește pe gheața incorectitudinii politice în acest film al său. Dar nu vă îngrijorați. "Simțul umorului la musulmani" - film pe care chiar el l-a regizat și pentru care a scris scenariul - este o satiră simpatică cu un mesaj pozitiv despre miopia culturală a Americii și despre importanța umorului ca mijloc de pacificare după evenimentele din 11 septembrie 2001. Acțiunea se desfășoară în India și foarte puțin în Pakistan, și nu în inflamatul Orient Mijlociu. Brooks se interpretează pe sine într-un moment nefavorabil al carierei.

Lucrurile sunt pe cale să se schimbe când primește un mesaj de la Washington: este invitat la o întâlnire pentru a discuta despre ceva misiune guvernamentală. Soția lui (Amy Ryan) înnebunită după eBay îl încurajează. Astfel se va întâlni cu fostul senator american (și uneori actor) Fred Dalton Thompson, care îi spune că misiunea lui este să părăsească Statele Unite pentru a afla ce îi face pe musulmani să râdă. Nu există vreo plată, dincolo de cheltuieli, dar perspectiva unei medalii îl face pe Brooks să accepte neobișnuita misiune. Cu ajutorul a doi funcționari ai guvernului, Stuart (John Carroll Lynch) și Mark (Jon Tenney), el ajunge în Delhi, India. Agentul Mark îi găsește un birou și, după intervievarea unei serii de candidați, va fi angajată Maya (Sheetal Sheth), o tânără dornică să ajute.

Acum tot ce mai rămâne de făcut pentru Brooks este să scrie raportul de 500 de pagini. Plimbatul pe străzi nu îi oferă prea multe idei, iar când reușește în sfârșit să organizeze un moment de comedie pe o scenă, cu musulmani vorbitori de limbă engleză, reușește să smulgă doar niște aplauze politicoase, nu și râsete. Urmează diverse aventuri, la un moment dat Brooks fiind pe punctul de a declanșa un incident internațional. Filmul pornește de la o premisă promițătoare și arată că uneori o replică umoristă poate fi mai puternică decât o sabie.

Filmul conține câteva expresii necizelate, care îl fac potrivit eventual pentru tinerii mai mari. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.