Regia:Peter Webber
Roluri principale:Gaspard Ulliel, Li Gong
Gen:Dramă, Horror, Thriller
Durata:117
Producător:Young Hannibal Productions Ltd.
Premiera în România:12.10.2007

Psihopații - asemenea eroilor - se fac, nu se nasc astfel. Aceasta o sugerează "Hannibal: În spatele măștii", care precede "Tăcerea mieilor", un film ce intenționat face neclară distincția dintre comportamentul criminal și comportamentul eroic. Bazat pe al patrulea roman al lui Thomas Harris despre canibalicul Hannibal Lecter - interpretat de Anthony Hopkins în thriller-ul din 1991 și în cele două urmări - noua producție urmărește evoluția personajului central din copilăria sa în Lituania ocupată de naziști și până când ajunge adult, explicând comportamentul său prin tinerețea traumatizantă petrecută printre ucideri în masă. Scenele de început ne prezintă un Hannibal (Aaron Thomas) orfan, forțat să fie martor al unei crime oribile căreia îi cade victimă sora lui mai mică, Mischa (Helena-Lia Tachovaska). Naziștii conduși de Grutas (Rhys Ifans) nu sunt deci doar autorii crimei ci și cei care l-au pus pe micul băiat pe drumul spre nebunia care urmează.

Majoritatea filmului ni-l prezintă însă pe tânărul Hannibal (jucat acum de debutantul francez Gaspard Ulliel), care - după ce a scăpat dintr-un orfelinat sovietic și a urmat o școală de medicină din Paris - începe să îi urmărească și să îi elimine pe ucigașii surorii lui. Filmul mai prezintă și aventura lui Hannibal cu o văduvă japoneză, Lady Murasaki (Gong Li), care îl ia lângă ea și îl învață cum să mânuiască sabia. "Tăcerea mieilor" - deși tratând un subiect la fel de oribil - a fost un thriller inteligent și stilat. Noul film al regizorului Peter Weber este însă un clasic film despre răzbunare. Scenariul, semnat de autorul cărții, trece de la o crimă la alta, fără să intre în complexitatea caracterului lui Hannibal și fără să exploreze natura răului. Spre deosebire de Hopkins, Ulliel este cam șters.

Filmul conține mult sânge și violență sadică, răzbunare, imagini oribile precum decapitări, canibalism sugerat, expresii vulgare și referințe sexuale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.