Roluri principale:Catherine Zeta-Jones, Aaron Eckhart
Gen:Comedie, Dramă, Romantic
Durata:103
Rating:A-III (AP)
Producător:Warner Bros. Pictures
Premiera în România:21.09.2007

"Fără rezervări, fără rețineri" este un remake după un film german din 2001, o reluare fericită ce ne oferă o frumoasă poveste despre o femeie care învață cum să își trăiască mai bine viața. Cu acțiunea mutată acum în New York, filmul se concentrează asupra obsedatei de muncă Kate (Catherine Zeta-Jones), maestru bucătar într-un restaurant de lux din Manhattan, condus de Paula (Patricia Clarkson). Kate este atât de rigidă încât Paula îi sugerează insistent să meargă la un terapeut (Bob Balaban). Ea va merge, monopolizând ședințele, prea puțin atentă la ceea ce terapeutul are să îi spună.

După ce sora ei moare într-un accident de mașină Kate află că dorința acesteia a fost ca ea să aibă grijă de fetița de nouă ani, Zoe (Abigail Breslin). Astfel Kate se trezește într-o nouă postură, fără să aibă însă idee cum să lege canale de comunicare cu Zoe, care ar prefera în orice moment mâncarea banală pregătită de mama ei decât delicatesele complicate ale maestrei bucătar. În timp ce Kate își revine după drama din familie și se acomodează cu noua postură de mamă, Paula angajează un mereu fericit și iubitor de operă bucătar adjunct pe numele lui Nick (Aaron Eckhart). Acesta va ajunge rapid favoritul nu doar al celor din bucătărie ci și al clienților.

Nick este onorat să se afle în bucătărie cu Kate, pe care o admiră pentru cunoștințele culinare, dar ea îl percepe ca un rival. Ea își va aduce fetița la restaurant, iar Nick o va cuceri rapid, în una dintre cele mai calde scene, el încurajând-o să mănânce spaghetti, erodând neîncrederea lui Katei și câștigându-i admirația. Zoe, pe post de Cupidon, îi va apropia tot mai mult pe cei doi. Cum mai rar vedem în filme, cei doi nu sar imediat în pat, dar și când o fac, necăsătoriți desigur, scena este doar sugerată. În ciuda unor momente evident romantice, regizorul Scott Hicks menține un ton realist în film, permițând desfășurarea poveștii fără grabă, cu jocuri actoricești atrăgătoare. Zeta-Jones, Breslin și Eckhart joacă toți foarte convingător. După "Ratatouille", acest film anunță un sezon bun pentru filmele pe teme culinare.

Cu excepția unor expresii necizelate și a unei relații premaritale filmul poate fi acceptabil chiar și pentru adolescenți. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.