Regia:D.J. Caruso
Roluri principale:Shia LaBeouf, David Morse, Carrie-Anne Moss
Gen:Thriller
Durata:104
Producător:Cold Spring Pictures
Premiera în România:21.09.2007

"Suspiciunea" este un thriller rezonabil, în tradiția lui "În spatele ferestrei" regizat de Hitchcock, în rolurile principale jucând Shia LaBeouf - tânărul Kale și David Morse - presupusul ucigaș. În deschiderea filmului vedem cruntul accident care a dus la moartea tatălui lui Kale. După un an, tânărul nu este împăcat cu sine, se ceartă cu mama sa (Carrie-Anne Moss) și îi dă un pumn unui profesor. Consecința: va fi sub arest acasă peste vară.

Dacă tot este sechestrat în propria casă (la un picior are un dispozitiv ce îl împiedică să părăsească perimetrul), Kale se reorientează spre spionarea vecinilor. Se folosește pentru aceasta de un binoclu, care îi dezvăluie picanterii din cartier: un soț își înșeală soția cu menajera, niște copiii privesc la canale porno... și apoi apare Ashley (Sarah Roemer), noua vecină. Tot din urmăriri, Kale ajunge să suspecteze că celălalt vecin, dl. Turner (David Morse), ar putea fi un criminal în serie. Alături de Kale iau parte la investigații Ashley și asiaticul Ronnie (Aaron Yoo). LaBeouf, care este prezent în aproape fiecare scenă, duce pe umerii lui filmul, deși și Roemer și Yoo au momentele lor. Tema criminalului în serie face să nu fie un film pentru tineri, dar regizorul D.J. Caruso mânuiește cu atenție violența - reducând-o la ultimele 10 minute din film -, astfel că accentul cade mai mult pe suspans.

Filmul conține violențe, inclusiv două crime, imagini cu cadavre, un accident de mașină fatal, unele expresii necizelate, consum de băutură sub limita de vârstă. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.