Roluri principale:Janeane Garofalo, Patton Oswalt
Gen:Animație, Comedie, Familie
Durata:110
Rating:A-I (G)
Producător:Pixar Animation Studios
Premiera în România:07.09.2007

Ratatouille este un nou film de animație american care folosește Parisul ca fundal pentru aventurile unor creaturi cu patru picioare. Eroul este Remy, un simpatic și slăbuț șoarece (voce Patton Oswalt), al cărui vis este să ajungă bucătar. Inspirat de defunctul bucătar Auguste Gusteau (Brad Garrett), al cărui moto era "oricine poate găti", Remy încearcă să fure câteva ingrediente din bucătăria unei bunicuțe. Remy și toți ceilalți șoareci trebuie să se ferească de un șuvoi produs de furtună, și el ajunge să fie separat de aceștia.

Călăuzit de spiritul lui Gusteau (imaginația lui Remy, nu este într-adevăr o fantomă), el ajunge în curând în restaurantul foarte bine cotat al defunctului bucătar, unde nu rezistă să nu îmbunătățească supa, care desigur ajunge să fie extrem de apreciată de clienți. Meritele pentru această supă sunt atribuie angajatului restaurantului care se ocupă de resturile menajere, Linguini (Lou Romano), și după ezitări inițiale, perechea decide să lucreze împreună, Remy ascunzându-se sub boneta de bucătar a lui Linguini și îndrumându-l să folosească ingredientele adecvate. Singura bucătăreasă din restaurant, Colette (Janeane Garofalo), se mai îmbunează după ce se îndrăgostește de colegul ei bucătar, și devine un alt aliat.

Preparatele lui Linguini continuă să câștige o largă apreciere, spre invidia unui bucătar șef, Skinner (Ian Holm), care își propune să descopere secretul din spatele neverosimilei priceperi culinare a lui Linguini. Când familia lui Remy îl găsește în cele din urmă - între ei aflându-se tatăl lui, Django (Brian Dennehy), și fratele Emile (Peter Sohn) - aceștia încearcă să îl convingă că nu poate trăi alături de oameni, și ar trebui să se întoarcă cu ei. Succesul i s-a cam urcat lui Linguini la cap, astfel că Remy consideră că sfatul tatălui ar putea fi bun în cele din urmă. Vom mai spune că până la final totul se aranjează, cu multă comedie și sentimente de emoție.

Mesajele filmului sunt despre lucrul în echipă (chiar și într-o lume străină de a ta), corectitudine (șoarecii învață că este greșit să furi), și despre a-ți urma visul oricât de imposibil ar părea (un rozător poate într-adevăr să aibă succes în bucătărie). "Ratatouille" este un film delicios de la prima până la ultima scenă.

Dincolo de subtila sugerare a unui personaj născut în afara căsătoriei, și câteva scene cu pericol, filmul este potrivit pentru o vizionare în familie. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.