Hairspray

Regia:Adam Shankman
Roluri principale:John Travolta, Nicole Blonsky
Gen:Comedie, Dramă, Muzical
Durata:117
Premiera în România:24.08.2007

"Intrigi de culise" este o atrăgătoare adaptare a muzicalului de pe Broadway bazat, la rândul lui, pe filmul din 1988 al lui John Waters despre o supraponderală adolescentă din 1962 din Baltimore, pe nume Tracy Turnblad (Nikki Blonsky). Părinții ei, Wilbur (Christopher Walken), și Edna (John Travolta costumat în femeie), îi susțin visul de a concura la "The Corny Collins Show", un program local de dans, segregat rasial. Așa numitul spectacol "Negro Day", având-o ca gazdă pe Motormouth Maybelle (Queen Latifah), se transmite doar o dată pe săptămână.

Conducătoarea postului de televiziune WYZT, Velma Von Tussle (Michelle Pfeiffer), intenționează să păstreze această stare de fapt, și dorind să sprijine interesele răsfățatei ei fiice, Amber (Brittany Snow), la concursul de dans "Miss Teenage Hairspray", face tot ce îi stă în putință să submineze eforturile lui Tracy - încercând chiar la un moment dat să îl seducă pe tatăl acesteia. Dar veșnica optimistă Tracy - căreia nu îi pasă de ce cred oamenii despre greutatea ei corporală - perseverează, și captându-i atenția lui Collins (James Marsden), apare în spectacol și are mare succes. Ea câștigă de asemenea admirația unui coleg de școală, Link Larkin (Zac Efron), și o convinge pe retrasa ei mamă să iasă în cele din urmă din casă și să facă o schimbare de stil, mergând la magazinul de haine al domnului Pinky (Jerry Stiller). Cu ajutorul lui Maybelle și a copiilor afro-americani de la liceul ei, între care și fiul lui Maybelle, Seaweed (Elijah Kelley), Tracy este hotărâtă să militeze pentru reunirea celor două spectacole.

Cu un scenariu scris de Leslie Dixon, regizorul Adam Shankman păstrează un echilibru inteligent între realism și elemente mai exaltate. Avem interpretări impresionante din partea unei distribuții bine alese, în frunte cu simpatica nou-venită Blonsky. Travolta își joacă admirabil rolul, deși costumul care să îl facă să pară mai gras - grasă - ar fi putut să nu fie atât de exagerat. Filmul este presărat cu teme privind toleranța rasială, anti-discriminarea și respectul de sine. Și sunt mesaje pro-familie pozitive în relațiile care există în casele Turnblad și Maybelle. Mai presus de toate, hotărârea puternică a lui Tracy de a face "ceea ce este corect" face filmul tot atât de meritoriu pe cât este de distractiv.

Filmul conține câteva expresii necizelate, ușoare tachinări cu caracter sexual, o scenă scurtă cu fumat la adolescenți, fiind astfel potrivit doar pentru adolescenți mai mari. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.