Regia:Emilio Estevez
Roluri principale:Anthony Hopkins, Helen Hunt
Gen:Dramă, Istoric
Durata:120
Producător:Bold Films
Premiera în România:24.08.2007

Filmul "Bobby" nu este o biografie convențională a senatorului candidat la președinție Robert F. Kennedy, a cărui viață a fost curmată brusc de glonțul unui asasin în 1968. Regizorul-scenarist Emilio Estevez a realizat însă o abilă împletire de fapte reale și ficțiune care aduce un omagiu emoționant unui erou dispărut. Folosind multiple povești și personaje disparate ale căror vieți se vor lega în final, Estevez se concentrează asupra clienților și lucrătorilor fictivi de la Hotelul Ambasador din Los Angeles, conducând la împușcarea brutală a lui Kennedy în bucătăria hotelului după ce a ținut un entuziasmant discurs de campanie.

Între personaje se numără fostul portar al hotelului, John Casey (Anthony Hopkins), care își amintește cu plăcere zilele de aur ale hotelului cu faimoase staruri de la Hollywood; un alt pensionar, Nelson (Harry Belafonte), partenerul de șah al lui John; managerul bucătăriei, Timmons (Christian Slater); doi dintre subalternii lui, idealistul Jose (Freddy Rodriguez) și Edward (Laurence Fishburne), de care Jose este foarte legat; cântăreața alcoolică Virginia Fallon (Demi Moore) și înstrăinatul ei soț, Tim (Estevez însuși); viitoarea mireasă Diane (Lindsay Lohan), care urmează să se căsătorească cu William Avery (Elijah Wood) pentru ca acesta să scape de plecarea în Vietnam; un traficant de droguri (Ashton Kutcher) care le dă la doi dintre tinerii care lucrează pentru campania lui RFK (Brian Geraghty și Shia Lebeouf) prima lor doză de LSD; un cuplu cu probleme, de pe Coasta de Est (tatăl lui Estevez, Martin Sheen, și Helen Hunt); managerul hotelului, Paul (William H. Macy), și soția lui coafeză, Miriam (Sharon Stone), și așa mai departe.

Kennedy este văzut doar sporadic în filmări reale (bine restaurate pentru marele ecran), dar personajele lui Estevez - în ciuda conflictelor - ajung în cele din urmă să reflecteze la idealurile nobile de fraternitate și iertare exprimate în unele dintre discursurile înflăcărate de campanie ale lui Kennedy. Deși această abordare duce uneori la supra-sentimentalism, astfel de secvențe sunt puține. Filmul prezintă de asemenea un admirabil respect pentru căsătorie. Sunt multe momente de reconciliere, în care prejudecățile, diferențele de clasă socială și neînțelegerile inutile sunt risipite. Secvența asasinării este o abilă îmbinare de imagini de arhivă și re-create. "Bobby" este o dramă convingătoare și demonstrează o rară umanitate.

Filmul conține câteva înjurături și blasfemii, folosire de droguri, scurte secvențe cu nuditate, violență redusă și un adulter. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.