Regia:David Ayer
Roluri principale:Christian Bale, Eva Longoria, Freddy Rodriguez
Gen:Acțiune, Dramă
Durata:119
Producător:Crave Films
Premiera în România:17.08.2007

Christian Bale a făcut carieră jucând rolurile unor personaje cu tulburări profunde, cum ar fi un ucigaș în serie în "American Psycho" și un insomniac în "Mașinistul", ca să nu mai vorbim despre întunecatul și chinuitul luptător mascat din "Batman Begins". În aspra dramă urbană "Vremuri grele", Christian Bale joacă rolul unui fost soldat întors din războiul din golf, Jim Davis, un alt fel de personaj tulburat. Întorcându-se în Los Angeles traumatizat de lucrurile pe care le-a văzut și le-a făcut, Jim, refuzat de Departamentul de Poliție al orașului, revine la vechiul lui stil de a hoinări pe străzile Los Angeles-ului, pline de criminalitate.

El provoacă o spirală auto-distructivă a violenței și crimei, în care îl trage pe cel mai bun prieten al său, șomer, Mike (Freddy Rodriguez), spre supărarea prietenei acestuia din urmă, Sylvia (Eva Longoria). În ciuda interpretării explozive și înfricoșătoare credibile a lui Bale, acțiunea este afectată de nihilism și de finalul problematic din punct de vedere moral. Ca să fim cinstiți, se arată cel puțin consecințele tragice ale alegerilor personajelor. Există o scenă în care prietena însărcinată a lui Jim, Marta (Tammy Trull) - cu care el are intenția să se căsătorească și să o aducă înapoi în Statele Unite din Mexic - înfruntă furia lui Jim doar cu credința sinceră în puterea iubirii.

Filmul conține mult limbaj vulgar și necizelat, violență intensă, câteva imagini tulburătoare, o ucidere din milă, referințe la droguri și un act sexual sugerat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu O - adică ofensator moral. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.