A View From the Top

Regia:Bruno Barreto
Roluri principale:Gwyneth Paltrow
Durata:85
Producător:Miramax Films
Premiera în România:19.12.2003

Gwyneth Paltrow joacă rolul unei tinere ce este hotărâtă să devină însoțitoare de zbor în comedia romantică "Stewardesa" (Miramax). Acțiunea filmului este fixată în anii 1980. Nu numai acțiunea este veche, ci și filmul: el a fost lansat la doi ani după încheierea filmărilor, regizorul Bruno Barreto marcând prin el un eșec și nu ce se dorea, adică o satiră reușită.

Donna (Gwyneth Paltrow) își dorește cu disperare să părăsească mediul în care trăiește pentru a deveni cineva. Când o vede la televizor pe faimoasa însoțitoare de zbor Sally Weston (Candice Bergen), Donna își află țelul în viață. Se înscrie la școala de stewardese și se pregătește să se înalțe în carieră. Dar în drum apar turbulențe atunci când se îndrăgostește de Ted (Mark Ruffalo). De frică să nu rămână la sol înainte chiar de a fi zburat, ea îl părăsește, deschizând calea pentru o neclară împăcare la sfârșitul filmului.

Paltrow, îndesată într-un costum ridicol și cu părul la fel de înalt ca și norii, nu reușește să aducă suficient comic filmului. Salvează însă filmul, căci dacă și ea ar fi lipsit din film, pe lângă umor, atunci nu am mai fi avut ce vedea. Mike Myers, instructorul Donnei, compensează întrucâtva situația cu umorul său. Christina Applegate își intră bine în rolul de cea mai bună prietenă a Donnei care în același timp o înjunghie pe la spate. Cu toată distribuția, filmul pierde din cauza narațiunii, aproape sabotând cu dialogurile orice ocazie de comedie.

Datorită aluziilor sexuale și a unor expresii vulgare, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.