Regia:Mikael Hafstrom
Roluri principale:Samuel L. Jackson, John Cusack
Gen:Horror, Thriller
Durata:94
Producător:Dimension Films
Premiera în România:17.08.2007

Bazat pe o nuvelă a lui Stephen King, filmul "1408" provoacă suficientă spaimă ca să poată fi considerat un film de groază, și conține suficient suspans referitor la viața de după moarte ca să poată fi clasificat ca un thriller supranatural. John Cusack este Mike Enslin, un scriitor care își câștigă existența scriind despre fenomene paranormale. Investigațiile lui despre fenomene oculte îi vor zgudui scepticismul lui cu privire la existența unei alte lumi. Aflăm că credința lui în Dumnezeu a fost distrusă de o tragedie în care a fost implicată fiica lui, Gracie (Jasmine Jessica Anthony).

Înstrăinat de soția lui, Lily (Mary McCormack), Mike trăiește într-o comunitate din sudul Californiei, unde primește o carte poștală ciudată, îndrumându-l spre o cameră despre care se spune că ar fi bântuită, ce ar putea fi ideală pentru cartea la care lucrează în prezent, "Zece nopți camere de hotel bântuite". Camera 1408 a Hotelului Dolphin din Manhattan are o istorie violentă care îl incită pe Mike. În fond, numerele 1, 4, 0 și 8 adunate dau 13. Managerul Gerald Olin (Samuel L. Jackson) încearcă să îl convingă să nu se cazeze acolo, dar acest lucru nu face decât să îi trezească și mai mult curiozitatea. În noaptea care va urma va afla motivul insistenței managerului. Regizorul suedez Mikael Hafstrom asaltează simțurile audienței lui cu scene înspăimântătoare, dar nu vom afla dacă încercarea prin care trece Mike l-a făcut să creadă din nou.

Filmul conține nenumărate imagini și referințe violente și morbide, inclusiv multe la sinucideri, limbaj vulgar și blasfemiator frecvent, și unele referințe sexuale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.