Regia:Gabor Csupo
Roluri principale:Josh Hutcherson, Annasophia Robb
Gen:Fantastic
Durata:95
Producător:Walt Disney Pictures
Premiera în România:03.08.2007

Bazat pe romanul pentru copii al Katherinei Paterson, fantezia "Podul către Terabithia" îl are în centru pe Jess Aarons (Josh Hutcherson), un băiat ai cărui părinți ce lucrează din greu, Jack și Nancy (Robert Patrick și Kate Butler), se luptă să le asigure cele necesare lui și celor patru surori ale lui, una dintre ele fiind May Belle (Bailey Madison). Luat peste picior de colegii de clasă, Jess, care are înclinații artistice, se închide în sine, desenând într-un caiet al său și pregătindu-se pentru o întrecere sportivă școlară, la care este nevoit să poarte adidași rămași de la una dintre surorile lui mai mari, pentru că mama lui nu are bani să îi cumpere o pereche nouă.

Este învins în cursă de Leslie Burke (AnnaSophia Robb), o fată nou venită în oraș. Fiind și ea o neadaptată, se împrietenește cu Jess. La îndemnul lui Leslie, care are o imaginație foarte bogată, ei își creează o lume imaginară fantastică - Terabithia - în care se poate ajunge doar trecând un pârâu cu ajutorul unei frânghii "magice" pe care o găsesc în timp ce se plimbă prin pădure. De la înălțimea fortăreței lor - o căsuță în copac - cei doi stăpânesc peste tărâmul lor, care îi ajută să evadeze din grijile vieții reale și le slujește și ca loc de joacă în care își rezolvă cu creativitate problemele, tot atât de multe precum creaturile ciudate pe care le întâlnesc, incluzând ticăloșii Squogre - jumătate lupi, jumătate veverițe -, manifestarea temerilor lor.

Cele două personaje principale sunt încântătoare și povestea frumoasă oferă un mesaj valoros despre prietenie și puterea imaginației. De asemenea, este puternic susținută familia, și prezentarea figurilor autoritare este pozitivă. Părinții trebuie să știe că există o răsturnare de situație care îi va întrista pe copii, și i-ar putea tulbura pe cei mai sensibili, deși incidentul nu este prezentat în film. Într-o importantă scenă, Leslie, ai cărei părinți nu sunt religioși, merge la biserică împreună cu familia lui Jess, care sunt creștini practicanți. Pe drumul înapoi spre casă Leslie, Jess și May Belle discută despre Dumnezeu și Biblie. Jess susține un criteriu fundamentalist pentru mântuire, în timp ce Leslie nu crede că Dumnezeu, având de stăpânit peste o împărăție atât de frumoasă cu este pământul, este preocupat de a "condamna oamenii la iad", adăugând că povestea lui Isus i se pare "frumoasă". Remarcile ei par a arăta cum, în ciuda agnosticismului părinților, capacitatea ei imaginativă de a percepe frumusețea dincolo de realitatea pământească o conduce și la frumusețea credinței.

Filmul conține elemente tematice mature, incluzând moartea unui copil, câteva creaturi puțin înfricoșătoare și situații oarecum periculoase, și câteva expresii ușor necizelate. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.