Regia:Josh Gordon, Will Speck
Roluri principale:Will Ferrell, Jon Heder, Amy Poehler
Gen:Comedie, Sport
Durata:93
Producător:First Entertainment
Premiera în România:03.08.2007

În filmul "Tăișul gloriei" este vorba despre campionii rivali - auto-proclamați "dependenți de sex" - Chazz Michael Michaels (Will Ferrell într-o ipostază comică de macho) care are pe gheață un stil viu, viril, și fostul copil minune Jimmy MacElroy (Jon Heder), al cărui stil de dans amintește mai mult de balet. Cei doi se iau la încăierare pe arena de gheață după competiția finală a unui campionat mondial, și li se interzice să mai patineze vreodată. Dar după trei ani în care nici unul dintre ei nu are succes în meseriile pe care le încearcă, descoperă o scăpare în interdicția care li s-a dat. Pot concura din nou dacă sunt parte a unei perechi.

Negăsind nici o parteneră potrivită disponibilă, cu reticență se hotărăsc în cele din urmă să devină prima pereche bărbat-bărbat, fapt care le permite să facă figuri ce nu au mai fost încercate până atunci. Și după un inițial scepticism, ei produc senzație, și ajung chiar să își depășească aversiunea lor reciprocă. Între timp, un cuplu frate-soră, Stranz și Fairchild Van Waldenberg (Will Arnett și Amy Poehler), încearcă să îi saboteze pe cei doi, șantajând-o pe propria lor soră mai mică, Katie (Jenna Fischer) - care este îndrăgostită de Jimmy - să spioneze sesiunile de antrenament ale perechii de bărbați, și mai târziu să încerce să îl seducă pe Chazz, pentru a provoca un conflict cu Jimmy.

Figurile de patinaj sunt foarte bine realizate, actorii din rolurile principale lucrează bine împreună, și sunt câteva observații satirice la adresa industriei patinajului. Patinatorii din viața reală Nancy Kerrigan, Brian Boitano, Dorothy Hamill, Peggy Fleming și Sasha Cohen apar și ei în film. Există afirmații predictibile despre prietenie și sportivitate. Însă umorul necizelat și vulgaritatea îi exclud de la vizionare pe spectatorii mai tineri.

Filmul conține limbaj vulgar, necizelat, ușoare blasfemii, scene scurte cu relații sexuale, violență comică, incluzând o decapitare, sugerarea incestului și folosire de droguri. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.