Fracture

Regia:Gregory Hoblit
Roluri principale:Anthony Hopkins, Ryan Gosling
Gen:Thriller
Durata:113
Premiera în România:03.08.2007

"Ruptura" este un thriller plin de mister despre un bogat inginer aeronautic, Ted Crawford (Anthony Hopkins), care își împușcă soția infidelă, Jennifer (Embeth Davidtz). Detectivul și negociatorul Rob Nunally (Billy Burke), care vine să discute cu Crawford, are parte de surpriza vieții lui atunci când se uită la victima care încă trăiește, într-o baltă de sânge, pe podea. Este amanta lui, pe care o știa doar ca "doamna Smith". Cum de știa Crawford că tocmai Nunally va primi cazul, ca parte a planului său de răzbunare, este doar unul dintre numeroasele elemente șubrede din acest film.

Nunally dorește ca Crawford să fie aspru pedepsit, având și motivațiile lui romantice. Între timp cazul lui Crawford este preluat de asistentul procurorului districtului, Willy Beachum (Ryan Gosling), care deja și-a înaintat demisia șefului său, Joe Lobruto (David Straitharn), pentru a se muta într-o firmă mare de avocatură. Crawford speră astfel că dosarul lui va fi tratat superficial, cerându-se să se apere singur. Beachum este într-adevăr grăbit să lase acest caz în urmă pentru noul loc de muncă, încurcându-se amoros cu viitoarea lui șefă, avocata Nikki Gardner (Rosamund Pike). Dar Beachum are o problemă: nu îl poate închide pe Crawford decât dacă se găsește arma cu care și-a ucis soția. Căutări repetate nu aduc nici un rezultat.

În filmul regizorului Gregory Hoblit întrebarea sfredelitoare nu este "cine e criminalul?" pentru că știm foarte bine cine e. Suspansul vine din urmărirea lui Crawford în încercarea lui de a scăpa nepedepsit. Confruntarea dintre bătrânul Hopkins și tânărul Gosling este o plăcere de urmărit. Jocul de-a șoarecele și pisica amintește de "Jocuri fatale" cu Michael Caine și Laurence Olivier. Scenariul semnat de Daniel Pyne și Glenn Gers caută să evite predictibilul, dar găurile de logică abundă. Unele probleme de etică adaugă filmului o mai mare profunzime. Fiecare este rezolvată în mod satisfăcător.

Filmul conține scene cu împușcături, sinucidere, limbaj vulgar, blasfemie, adulter, relații premaritale. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.