Evan Almighty (Bruce Almighty 2)

Regia:Tom Shadyac
Roluri principale:Morgan Freeman, Steve Carell
Durata:95
Producător:Universal Pictures
Premiera în România:27.07.2007

Comediantul Steve Carell ar putea să nu pară o alegere verosimilă pentru un Noe din zilele noastre, cu barbă albă și cu haină largă, dar el dovedește că i se potrivește acest rol în "Evan Atotputernicul", o încântătoare poveste contemporană bazată pe Geneză. La început, Carell (reluându-și rolul său de prezentator de televiziune din "Dumnezeu pentru o zi", pe nume Evan Baxter) părăsește postul de la știrile de seară din Buffalo, N.Y., pentru că tocmai a fost ales în Congres.

Împreună cu soția lui, Joan (Lauren Graham), și cu cei trei fii ai lor - Dylan (Johnny Simmons), Jordan (Graham Phillips) și Ryan (Jimmy Bennett) - se mută într-o luxoasă locuință în orașul fictiv Huntsville, Va. Înainte de a se duce la culcare în prima seară în noua locuință, el îngenunchează lângă pat și se roagă la Dumnezeu "să schimbe lumea". La serviciu, se întâlnește cu șeful de personal, Marty (John Michael Higgins), cu asistenta administrativă Rita (Wanda Sykes), cu lingușitorul angajat Eugene (Jonah Hill) și cu protectorul său, puternicul congresman Long (John Goodman), care dorește ca el să susțină un important proiect de lege. Evan primește misiunea cu mare onoare, dar aceasta va însemna să își calce promisiunea de a petrece timp cu fiii lui.

Totul pare propice unei vieți ideale, dar deodată lemnărie și unelte nedorite încep să apară în curtea din fața casei lui. Și ceasul său digital cu alarmă începe să se programeze singur la ora 6.14 - versetul din Geneză în care Dumnezeu îi cere lui Noe să construiască o arcă. Apoi acele numere încep să îi apară pretutindeni. Cineva încearcă oare să îi spună ceva? Chiar și atunci când Evan este vizitat de Dumnezeu (în persoana lui Morgan Freeman) care vorbește despre un iminent potop, Evan refuză să accepte ceea ce este evident. În curând însă, în special după ce păsări și animale încep să îl "asedieze" două câte două, ajunge să își accepte misiunea, spre consternarea sceptică a personalului și a soției sale.

Regizorul Tom Shadyac și scenaristul Steve Oedekerk îmbină cu pricepere umorul cu sentimentele și cu o surprinzătoare venerație. Scenariul are admirabile teme pro-familie și pro-mediu. Toate aceste elemente sunt frumos întruchipate în personajul central al lui Carell, care la un moment dat începe să se transforme în Noe, cu o barbă pe care pur și simplu nu poate să și-o radă, și cu haine vechi pe care nu poate să și le dea jos. Rolul lui Freeman ca Dumnezeu este de asemenea scris și interpretat cu grijă și respect. Sfatul lui blând adresat lui Joan - care a plecat de acasă cu copiii, crezând că Evan și-a pierdut mințile - este un moment special. Perechile de animale (în parte reale, în parte realizate pe computer), efectele de potop și arca în sine sunt foarte frumos realizate, și avem un puternic mesaj subliniind importanța la a face din când în când la întâmplare o faptă bună pentru a schimba lumea.

Filmul conține puțin limbaj și umor ușor necizelate, comportament lipsit de respect și insinuări. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-II - adică pentru adulți și adolescenți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP - adică se recomandă acordul părinților.