Regia:Len Wiseman
Roluri principale:Bruce Willis, Timothy Olyphant, Jeffrey Wright
Gen:Aventuri, Dramă
Durata:130
Producător:20th Century Fox
Premiera în România:29.06.2007

Bruce Willis este din nou detectivul de poliție John McClane din New York, în "Greu de ucis 4". Acțiunea, care are loc în cea mai mare parte în Washington, îl găsește pe McClane în mijlocul unei misiuni aparent de rutină, de a-l prinde pe hackerul Matt Farrell (Justin Long), din New Jersey; totul devine mult mai palpitant când se încearcă anihilarea lui Matt în timp ce este arestat.

Se pare că Matt ar deține cheia pentru a ajunge la marele hacker Thomas Gabriel (Timothy Olyphant) și la prietena acestuia, Mai (Maggie Q), care, din motive ce nu sunt dezvăluite decât mai târziu în film, intenționează să paralizeze națiunea printr-un atac asupra rețelei de calculatoare. Matt i-a ajutat inițial pe răufăcători, dar când adevăratele intenții ale planului infam al lui Gabriel devin clare, Matt înțelege că nu este vorba doar despre un "sistem" amorf, ci de oameni reali care vor avea de suferit, și din acel moment el trece în tabăra lui McClane.

Gabriel și Mai au pus deja stăpânire pe transmisiunile din rețelele de televiziune, și arată publicului imagini înfricoșătoare ale iminentului dezastru. FBI pare neajutorat, și de fapt banda lui Gabriel s-a infiltrat deja în agenție. McClane și Matt trebuie să ajungă la hub înainte ca infrastructura națiunii să fie avariată fatal. Cei doi îl contactează pe un coleg excentric al lui Matt, cunoscut ca Warlock (Kevin Smith) care, cu toate abilitățile lui informatice extraordinare, locuiește încă în pivnița mamei lui.

Cu toată acțiunea puternică, există în film mai mult element uman decât în majoritatea filmelor de acest gen. Când fiica înstrăinată a lui McClane este răpită de Gabriel, instinctele paterne ale detectivului reies la iveală, și este clar că în ciuda răzvrătirii adolescentine, tata este în continuare Nr. 1. Relația ca de tată-fiu a lui McClane cu Matt este în esență una pozitivă, fiecare ajungând să aibă grijă de celălalt. Remarcăm absența admirabilă a înjurăturilor, dar blasfemiile repetate (în principal o luare prea ușoară a numelui lui Dumnezeu în zadar) și o replică în special vulgară și cu tente rasiste sunt din păcate minusuri, și împing ceea ce altfel ar fi fost un film clasificat cu A-III în mai restrictiva categorie L. Este păcat, căci altfel filmul este un thriller antrenant.

Filmul conține cuvinte necizelate și cuvinte și expresii vulgare, blasfemii gratuite, situații cu caracter sexual, aluzii, violență penetrantă incluzând explozii și împușcături, deși cu puțină vărsare de sânge. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.