Regia:Bruce Evans
Roluri principale:Kevin Costner, Demi Moore, William Hurt
Gen:Crimă, Dramă, Thriller
Durata:95
Producător:MGM Studios
Premiera în România:29.06.2007

Filmul "Domnul Brooks" urmărește traiectoria unui ucigaș în serie aflat în criză. Nou sărbătoritul "Om al anului" din Portland, Oregon, Earl Brooks (Kevin Costner), este mai mult decât un bogat director cu o soție care îl adoră (Marg Helgenberger) și cu o fiică studentă (Danielle Panabaker); el este un ucigaș. Cu alter ego-ul său, răul Marshall (William Hurt), planurile meticuloase de crime curate au zăpăcit iar și iar poliția cu privire la identitatea ucigașului.

Earl, totuși, pare a avea conștiință. El nu a mai ucis de doi ani, se roagă frecvent și participă cu regularitate la întâlnirile Alcoolicilor Anonimi pentru a se împotrivi "dependenței" sale particulare. Însă acum Marshall l-a făcut să împuște un cuplu în timpul unui moment intim în dormitorul lor. Doar de această dată, Earl a neglijat să tragă draperiile și vecinul cuplului, Smith (Dane Cook), a reușit să facă câteva fotografii cu criminalul, iar acum îl șantajează pe Earl. Dar el nu este un șantajist obișnuit; Smith nu caută bani grei, ci fiorul bolnăvicios al faptului de a fi alături de Earl la următoarea sa crimă, cu cât mai repede cu atât mai bine.

Întors acasă, fiica lui Earl, Jane, revine pe neașteptate de la colegiu, anunțând că a renunțat la studii, recunoscând mai târziu că este gravidă și că se gândește să avorteze, împotriva dorinței părinților ei. Totuși Earl bănuiește că altceva se petrece cu Jane și curând începe să se teamă că și ea ar putea avea tendințe ucigașe. Între timp, detectivul Tracy Atwood (Demi Moore), care tocmai a trecut printr-un divorț dur, este extrem de pornită să îl prindă pe ucigașul în serie care i-a scăpat timp de atâția ani, și bănuiește că Smith ascunde ceva. Dar ea este cea care ar trebui să se ascundă, căci un alt criminal pe care ea l-a băgat la închisoare a evadat și este pe urmele ei.

Spre deosebire de majoritatea criminalilor din filme, cel puțin Earl recunoaște că acțiunile sale constituie păcate grave. Dar nu este o poveste înălțătoare despre răscumpărare. Sfârșitul aparent bizar al filmului nu este chiar ceea ce pare, așa cum nici Earl nu este ceea ce cei din jurul lui sunt conduși să creadă despre el.

Filmul conține o scenă de sex repetată cu nuditate feminină, violență sângeroasă, sinucidere, vulgarități și limbaj necizelat. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.