Regia:Paul Verhoeven
Roluri principale:Carice van Houten, Sebastian Koch
Gen:Dramă, Thriller, Război
Durata:145
Producător:Fu Works
Premiera în România:29.06.2007

Cu scena de deschidere într-un kibbutz israelian din anii 1950, și cu acțiunea principală amplasată în Olanda anului 1944 ocupată de naziști, "Lista neagră" este o strălucitoare și bine interpretată saga din cel de-al doilea război mondial.

Evreica Rachel Stein, interpretată convingător de Carice van Houten, este cântăreață de cabaret care se ascunde la o familie creștină, al cărei cap sever îi cere să memoreze Noul Testament. După ce casa este bombardată, ea aranjează să fugă din țară împreună cu familia ei. Chiar înainte să plece, merge la biroul unui bătrân avocat de familie (Dolf de Vries) pentru a-și retrage o parte din banii și bijuteriile ei, și își scrie numele într-o carte neagră a lui, care dă titlul filmului și va interveni în acțiune mai târziu. În călătoria lor spre libertate, familia este atacată și doar ea scapă cu viață.

Rachel se decide să se alăture Rezistenței olandeze conduse de Gerben Kuipers (Derek de Lint). După o misiune cu trafic de arme, următoarea este să îl seducă și spioneze pe Ludwig Muntze (Sebastian Koch), șeful Gestapo-ului pe care l-a întâlnit deja întâmplător pe tren. Muntze o angajează ca asistentă a lui, ceea ce o ajută să intre în sediul Gestapo-ului. Aici, se împrietenește cu Ronnie (Halina Reijn), o fată ușuratică (dar bineînțeles cu o inimă de aur) încurcată cu un nazist desfrânat.

Rachel și Muntze se îndrăgostesc cu adevărat, chiar dacă el află că Rachel este evreică, și Muntze se dovedește a fi un om cu conștiință care în cele din urmă încearcă să negocieze eliberarea prizonierilor olandezi, dintre care unul este fiul lui Kuipers. Acțiunea include multe răsturnări de situație și personaje care se dovedesc a nu fi ceea ce păreau la început.

Filmul conține limbaj vulgar și necizelat puternic, relații sexuale, nuditate masculină și feminină, scene cu decadență generalizată, violență de război incluzând împușcături și bătăi. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul L - adică limitat, respectiv film problematic chiar și pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu R - adică acces restricționat.