Alex & Emma (The Gambler)

Regia:Rob Reiner
Roluri principale:Kate Hudson, Luke Wilson
Durata:96
Producător:Franchise Pictures
Premiera în România:19.12.2003

Alex Sheldon (interpretat de Luke Wilson), un tânăr scriitor pasionat de jocuri de noroc datorează 100.000 de dolari creditorilor săi care îl amenință cu moartea. Există o singură soluție să câștige banii în 30 de zile: să scrie un nou roman. Și pentru aceasta are nevoie de ajutorul unei stenografe: Emma Dinsmore (Kate Hudson). În timp ce scriitorul țese intriga amoroasă a romanului, în viața reală începe să se nască o idilă între cei doi protagoniști. Dar nimic nu e simplu: personajele din roman și cele din realitate au multe în comun, iar idolul feminin creat de scriitor în carte își face apariția în viața adevarată, spre disperarea Emei. Care va fi sfârșitul?

Filmul construiește cu abilitate două povești paralele, una reală și una imaginară, care se aseamănă între ele. Un scriitor amenințat de creditori în viața reală, un profesor fără bani în cea imaginară. O iubită pierdută în realitate, despre care nu știm însă prea multe - o văduvă obișnuită să traiască pe picior mare în roman. O stenografă inteligentă și plină de sensibilitate în viața reală - o fată în casă în roman. Ultimul personaj se conturează treptat în mintea lui Alex, pe masură ce relația dintre el și Emma evoluează și scriitorul ajunge să-i descopere adevăratul chip. Crearea unor situații în oglindă permite o permanentă transformare a unei realități prin prisma celeilalte. Prezentarea propriei idile eșuate ca pe o poveste imaginară îi permite lui Alex să descopere comicul și derizoriul situațiilor. Căutând pentru personajele sale soluția să iasă din impas, Alex găsește o rezolvare și pentru conflictul din propria lui viață. Dar nu este suficient să existe doar cele două lumi în oglindă, cheia vindecării lui Alex este dialogul, cuvintele pe care le schimbă cu Emma. Filmul pune în evidență importanța de a exprima o trăire interioară, de-a proiecta în afară durerea din inimă. Dar Alex nu putea să facă aceasta stând singur în fata ecranului de calculator. Atâta timp cât era doar el și oglinda lui nu avea nici o șansă. În prima secvență, îi vedem pe creditorii lui cum sparg computerul, ceea ce îl obligă pe Alex să cheme o stenografă. Cheia vindecării lui devine cuvântul rostit, cuvântul pe care începe să se construiască o relație adevărată și profundă între el și Emma.

Un film ușor și plăcut, fără să fie pasionant sau ieșit din comun. O notă bună merită costumele care dau viață scenelor din roman, ce se petrec prin anii 1920.

Datorită unor scene cu sexualitate și folosirii uneori a unui limbaj vulgar, Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, filmul fiind interzis pentru copiii sub 13 ani.