Regia:Mennan Yapo
Roluri principale:Sandra Bullock, Nia Long, Julian McMahon
Gen:Dramă, Fantastic, Thriller
Durata:110
Producător:Hyde Park Entertainment
Premiera în România:15.06.2007

La fel ca în filmul "Casa de pe lac", și în "Premoniția" personajul Sandrei Bullock este prins într-o năucitoare distorsiune a timpului, deși "Casa de pe lac" este în principal o poveste de dragoste. "Premoniția" este un thriller bine realizat, destul de tensionat, despre o soție (Bullock) care află că soțul ei, Jim (Julian McMahon), a murit într-un accident de mașină în timp ce se afla într-o călătorie de afaceri. (Reacția tăcută a soției la aflarea veștii triste pe care i-o comunică un ofițer de poliție venit la ea acasă este foarte bine interpretată de Bullock.)

Uluită de ceea ce s-a întâmplat, o vedem pe Linda în mai multe scene ale durerii, când le dă vestea fiicelor ei, când își sună mama și prietena căutând sprijin emoțional, și când încearcă să facă față situației neașteptate. A doua zi dimineață însă, când se trezește, are parte de surpriza vieții ei: valiza lui Jim și alte obiecte ale lui sunt la locul lor obișnuit, și iată-l și pe el, bându-și cafeaua în bucătărie ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat. Evenimentele din ziua precedentă par a fi fost doar un vis, ne sugerează privirea Lindei. Oare? Dezvăluire după dezvăluire, toate făcute pe rând și cu grijă, ca să nu trădeze prea mult în avans, Linda înțelege destul de repede că cumplitul eveniment va avea loc peste câteva zile.

Aproape toți cei din jurul sărmanei Linda par a conspira împotriva ei. Inclusiv Jim, care (din motive care devin clare până la urmă) pare ciudat de distant; mama ei (Kate Nelligan) și prietena ei cea mai bună (Nia Long); și chiar și cele două fetițe ale ei! Există câteva inadvertențe în scenariu, dar cu toate acestea trebuie spus că regizorul Mennan Yapo a realizat filmul cu mare abilitate, iar Bullock își interpretează foarte bine personajul care treptat pune cap la cap evenimentele greu de înțeles care se petrec în jurul ei. Există un element mai rar întâlnit în filme: un personaj preot destul de pozitiv prezentat, la care Linda apelează când nu mai știe ce să facă. Cu toate elementele care impun o clasificare pentru adulți, părinții ar putea considera filmul potrivit și pentru adolescenți mari, deoarece nu există elemente sexuale și violența este minimă.

Filmul conține câteva expresii vulgare și necizelate, o cumplită ciocnire de mașini, câteva accidente minore cu sângerări, tensiune și sugerarea unui adulter. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-III - adică pentru adulți. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu AP-13 - adică se recomandă acordul părinților, fiind interzis celor sub 13 ani.