Roluri principale:Angela Bassett, Jamie Isaac Conde
Gen:Aventuri, Animație, Comedie
Durata:102
Rating:A-I (G)
Producător:Walt Disney Pictures
Premiera în România:08.06.2007

Filmul de animație computerizată "Familia Robinson" este o adaptare a cărții pentru copii din 1993 a lui William Joyce, "O zi cu Wilbur Robinson", în care este vorba despre o familie ciudată. Extinsă acum cu o călătorie în timp și un răufăcător, povestea din film nu mai are ca temă principală aceea a cărții, și anume cât de grozave îi pot părea unui copil alte familii, concentrându-se în schimb pe perseverență, încrederea în sine și asumarea responsabilității personale. Regizorul și co-scenaristul Stephen Anderson și alți șase scenariști importă elemente din carte și transformă personajul principal într-un copil genial orfan, în vârstă de 12 ani, pe nume Lewis (care împrumută vocile copiilor Daniel Hansen și Jordan Fry).

Un inventator ale cărui creații explodează sau împroașcă cu unt de arahide și jeleu, Lewis este convins că un "scaner de memorie" îi va recupera amintirile din copilărie, legate de mama sa naturală. El este sabotat la un târg de știință de Bowler Hat Guy (voce Anderson), care a venit din viitor pentru a fura scanerul și a-și asuma el meritele. În același timp, Lewis se întâlnește cu Wilbur Robinson (voce Wesley Singerman), un băiat de 13 ani care îl duce într-un viitor utopic în care oamenii călătoresc în uriașe bule de săpun și clădirile arată toate ca jucăriile Fisher-Price.

Diferiții membri ai familiei Robinson au hobby-uri ciudate, cum ar fi trenulețele de mărime naturală, a se arunca dintr-un tun și a învăța broaștele să cânte. În cele din urmă, Lewis trebuie să repare o mașină a timpului stricată și să îl împiedice pe Bowler Hat Guy să schimbe istoria. Este cam greu să îți fie simpatic un erou atât de nerăbdător și preocupat de sine ca Lewis. Copiii foarte mici ar putea fi atrași de culori și forme, dar este mai greu de crezut că cei mai mari vor fi cuceriți de film.

Filmul conține câteva explozii nevătămătoare, o luptă cu un dinozaur și aruncarea unui băiat de pe o clădire pe o platformă invizibilă. Biroul pentru Film al Conferinței Episcopilor Catolici Americani clasifică filmul cu A-I - adică audiență generală. Asociația Americană pentru Filme îl clasifică cu G - adică tot audiență generală.